C
citrus
Jag kommer börja med att köpa andra märken, gillar inte alls de nya locken + att burkarna är för höga.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
som svartpepparn, liksom.Jag fattar inte varför de inte bara kunde köra på sådana där fiffiga lock som är hälften ströare och hälften halvmåne? Där det alltså finns en separat öppning för båda, så kan man välja vilket som passar bäst för stunden.
Går sönder? Alltså att själva flärpen trillar av eller? Låter som att du är våldsam med dina stackars kryddor!Jag avskyr de där locken. Det slutar alltid med att de går sönder innan bruken är tom. Stöter jag på ett sådant så skruvar jag vanligen av locket istället för att fälla upp flärpen (men då får ju kryddtillverkarna som de vill eftersom man då gör av med mer kryddor)
För övrigt så köper jag vanligen kryddor på påse på marknad eller liknande och fyller över på burk hemma. Det är MYCKET billigare än i affären där det dessutom ofta är högre kilopris på påsarna än på burkarna.
Hade de inte gjort en sådan påkostad reklam, hade nog kommentarerna inte varit lika höga, skulle jag gissa.Jag tycker att det är ett fascinerande i-landsproblem som verkar uppröra ordentligt!![]()
Lite OT, men gud vad arga mina notiser ser ut när de kommer från den här tråden! Versaler gör mig nervös, tydligen.![]()
Beror ju på kryddan. Säkert perfekt till t ex. oregano. För mig som gillar mer starka kryddor fungerar det inte.Nu måste jag ju bara köpa en sån där burk för att se om det är så fruktansvärt svårt som ni skriver!![]()
Hade de inte gjort en sådan påkostad reklam, hade nog kommentarerna inte varit lika höga, skulle jag gissa.
Beror ju på kryddan. Säkert perfekt till t ex. oregano. För mig som gillar mer starka kryddor fungerar det inte.
Nä, AB Santa Maria är ett helsvenskt företag som startades ur en kryddbutik i Göteborgsområdet, om jag inte minns fel. Har ingenting med stället Santa Maria att göra såvitt jag vet! Tror bara kryddorna säljs inom Europa.Lustigt att ni har reklam for kryddor. Santa Maria Kryddor borde ju rimligtvis komma fran Santa Maria i Californien (borjade inte de med en BBQ krydda?) jag tror inte att jag nagonsin sett reklam for Santa Maria's kryddor.
Lustigt att ni har reklam for kryddor.