Jag stör mig mest på att de nya burkarna är högre än de gamla. Så de kommer inte få plats i min kryddlåda![]()
Det är också verkligen värdelöst, de har ju blivit gigantiska
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag stör mig mest på att de nya burkarna är högre än de gamla. Så de kommer inte få plats i min kryddlåda![]()
What. Hur går det ihop?Det är också verkligen värdelöst, de har ju blivit gigantiskaVilket är fascinerande eftersom flera sorter tydligen har mindre innehåll än tidigare...
![]()
Mäh.Precis så illa är det.
De gamla locken och ströarna passar tydligen på de nya burkarna. Så de lär väl bli hårdvaluta framöver![]()
Har de blivit dyrare ocksåDet är också verkligen värdelöst, de har ju blivit gigantiskaVilket är fascinerande eftersom flera sorter tydligen har mindre innehåll än tidigare...
![]()
Har de blivit dyrare också
De borde ju bli billigare om det är mindre i dom![]()
Eller så plockar man ju bara av ströaren så går det utmärkt att hälla i alla mått utom kryddmåttet men det går ju å andra sidan ner i burken.....Vad värdelöst. Argumentet att det är bättre om man vill mäta upp - ja då kan man ju köpa påse? Jag köper burkar för att jag vill just strö och inte råka hälla i halva burken. Men bra att veta, köper annat märke nästa gång.
Jo precis men kan tänka mig att folk kan tycka det är pilligt. Men då finns ju påsar.Eller så plockar man ju bara av ströaren så går det utmärkt att hälla i alla mått utom kryddmåttet men det går ju å andra sidan ner i burken.....
Jag fattar inte varför de inte bara kunde köra på sådana där fiffiga lock som är hälften ströare och hälften halvmåne? Där det alltså finns en separat öppning för båda, så kan man välja vilket som passar bäst för stunden.
Jag avskyr de där locken. Det slutar alltid med att de går sönder innan bruken är tom. Stöter jag på ett sådant så skruvar jag vanligen av locket istället för att fälla upp flärpen (men då får ju kryddtillverkarna som de vill eftersom man då gör av med mer kryddorJag fattar inte varför de inte bara kunde köra på sådana där fiffiga lock som är hälften ströare och hälften halvmåne? Där det alltså finns en separat öppning för båda, så kan man välja vilket som passar bäst för stunden.
Vilka av deras är undermåliga? Jag har bara köpt deras oregano (Santa Marias var ohemult dyr) och den var helt ok.ICAs egna har sådana... men deras kryddor är oftast undermåliga. Jag har köpt sådana när de varit billiga, slängt iväg kryddorna till särbon med släkt (de är inte så kinkiga som mig) och behållit burkarna
![]()
Jag gillar dem. Jag småpetar inte med kryddor.
Vilka av deras är undermåliga? Jag har bara köpt deras oregano (Santa Marias var ohemult dyr) och den var helt ok.
Okej då verkar jag ha haft tur. Det var Dragon jag köpte (kollade skåpet) men det säger ju inget om framtiden. Det kan ju vara ojämn kvalitet.Kanelen var inte god och basilikan samt rosmarinen menlös.
Okej då verkar jag ha haft tur. Det var Dragon jag köpte (kollade skåpet) men det säger ju inget om framtiden. Det kan ju vara ojämn kvalitet.