Santa Cruz VDL

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Santa Cruz VDL

Jag tycker inte alls mamman ser grov ut på den bilden. Ser faktiskt ut som en trevlig hopphäst enligt min smak. Vad är det för stam på henne?
Ulrika

Du hade redan fått svar på stammen men jag kan tillägga att hon är ganska "bred" och "stabil". Vet inte hur man ska beskriva det... Men det behöver ju inte vara en nackdel! Hoppa kan hon...:angel: Över min förmåga...

Till TS: Jag har även "gosat" men SC på en hingstvisning på Grevagården! Jag fick gå in i boxen och han var underbar!!!:love: Han stoppade sitt stooora huvud under armen på mig och ville kela! Även han verkade supercool!
 
Sv: Santa Cruz VDL

Till TS: Jag har även "gosat" men SC på en hingstvisning på Grevagården! Jag fick gå in i boxen och han var underbar!!!:love: Han stoppade sitt stooora huvud under armen på mig och ville kela! Även han verkade supercool!

va roligt! :) det är verkligen a och o med ett bra temperament :idea:
 
Sv: Santa Cruz VDL

Och så sålde du fölet hemska människa!;)

Jag har personligen fått äran att gosa med lille Luzifer som Syrran! fött upp och jag kan bara skriva under på att det är en helt underbar individ. Såååå himla charmig. Kalastemperament m a o!

Men mamman är ju snäll hon också.
 
Sv: Santa Cruz VDL

grattis till ytterligare en glad o nöjd ägare till en SC-avkomma. det är jättekul att se så många bilder o höra så mkt positiva kommentarer! :)

hur stor är mamman?
Jag tar mig friheten att svara- jag är nämligen uppfödaren:) hon är själv bara 1.60.Men har lämnat7 levande föl, ingen annan under 167...
o´ch SC avkomman var störst av alla föl när han föddes...
 
Sv: Santa Cruz VDL

okej. intressant. undrar varför denna verkar bli så liten då? SC själv är ju inte liten eller så. hm, men vad vet man om vad som slår igenom... :)
 
Sv: Santa Cruz VDL

Jag är jättenöjd med att han blir liten, tycker inte om att behöva använda stege. Något Ancan lär behöva till min hästs bror (e Akribori) :smirk:
 
Sv: Santa Cruz VDL

Jag är jättenöjd med att han blir liten, tycker inte om att behöva använda stege. Något Ancan lär behöva till min hästs bror (e Akribori) :smirk:

ha ha ha

Vi gör framsteg....stora...

nu har vi gått från tre halmbalar till två för att klättra upp barbacka på honom!!!
 
Sv: Santa Cruz VDL

kl

Jag träffade honom när han stod på seminstationen här upp i Jönköping, fast det var när han var 4år, (3?) fick intrycket av en lugn och trygg kille, mycket kelig och väldigt snygg att titta på!

Har även sett 3-4 avkommor efter honom vilka alla var lätta och snygga i modellen (moderna s.a.s) ganska så långbenta, alla verkade dessutom vara väldigt korrekta exteriört dvs rätt halsansättning och fräscha ben.

Han verkar nedärva sig ganska så lätt så jag är lite frågande till honom på mina ston (fullblod) men jag ska kolla extra på honom ikväll på hingstvisningen :D
 
Sv: Santa Cruz VDL

kl

Jag träffade honom när han stod på seminstationen här upp i Jönköping, fast det var när han var 4år, (3?) fick intrycket av en lugn och trygg kille, mycket kelig och väldigt snygg att titta på!

Har även sett 3-4 avkommor efter honom vilka alla var lätta och snygga i modellen (moderna s.a.s) ganska så långbenta, alla verkade dessutom vara väldigt korrekta exteriört dvs rätt halsansättning och fräscha ben.

Han verkar nedärva sig ganska så lätt så jag är lite frågande till honom på mina ston (fullblod) men jag ska kolla extra på honom ikväll på hingstvisningen :D

ja han verkar vara en väldigt trevlig kille. hoppas att jag får möjlighet att "träffa" honom när hingstarna kommer till strömsholm.. :d

jag har oxå fått för mig att han nedärver ganska lätta hästar, vilket jag tycker är lite underligt med tanke på hans egen storlek + vad som ligger bakom. men jag kan ju ha missat ngt (är ju inte så kunnig..) :idea:

jag tycker att det låter jättebra att avkommorna verkar få en korrekt exteriör oxå, samt ett bra psyke. alla verkar ha så mkt gott att säga om SC :D

har ngn sett honom på tävling? hur verkar han där?
 
Sv: Santa Cruz VDL

Jag gillar SC jättemycket men lätta avkommor har jag tyvärr inte sett :( De jag sett har varit rätt rejäla på alla håll
 
Sv: Santa Cruz VDL

Jag gillar SC jättemycket men lätta avkommor har jag tyvärr inte sett :( De jag sett har varit rätt rejäla på alla håll

tänk va olika det kan bli.. :D vad har det vart för möderne på de som du har sett?
 
Sv: Santa Cruz VDL

*kl*

vi har haft mkt funderingar på SC till ett sto Dammen-Marramas.
Jag hoppas ju på högre fram än mamman, lite mer luft under magen.
vad tror ni om SC då?
 
Sv: Santa Cruz VDL

hmm... jag vet inte riktigt. det kanske inte är helt idealt, men jag har sett för få avkommor för att kunna uttala mig egentligen ;)

däremot tänker jag spana för fullt på SC i helgen (grevagården), kanske får man hälsa på honom oxå... :angel: det var ju fler hingstar som skulle dit. jag kommer springa som en vetvilling fram o tebax för att hinna se.. :D
 
Sv: Santa Cruz VDL

JF och Santa Cruz vann lördagens inledande 1,30-hoppning vid Grevagårdens elithoppning :) . Kul! Någon som är där kanske vill rapportera om hur han såg ut!?

Hälsningar Monika
 
Sv: Santa Cruz VDL

JF och Santa Cruz vann lördagens inledande 1,30-hoppning vid Grevagårdens elithoppning :) . Kul! Någon som är där kanske vill rapportera om hur han såg ut!?

Hälsningar Monika

javisst! :D

han såg ut som en riktig spjuver. otroligt söt! på framridningen höll Jens honom i ett väldigt lågt tempo, vet ej varför, kanske behövdes hållas på mattan?! ;) inne på banan höjde han tempot lite o då tyckte jag att han såg ut att bli lite låg i sin språngkurva. det blev bättre i omhoppningen. han såg ut att vara väldigt positiv o ridbar :) o sockersöt :D jag såg honom alla dagar.
 
Hej!
Hade varit kul att väcka liv i en 10 år gammal tråd. Hur har det gått för era Santa Cruz avkommor? :)
Jag köpte en valack född 05 i höstas!
 
Gör istället en egen tråd på gnägg. Här diskutetas främst avelsdjur och en valack är ju inget avelsdjur.

Jag låser därför denna tråd.

Görel moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 290
Senast: Sasse
·
Småbarn Den här veckan har sonen fått ytterligare två affektanfall, utöver det som han fick under påskhelgen. Det senaste väntade jag mig...
Svar
11
· Visningar
2 723
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 863
Senast: skiesabove
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 364
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCII
  • Jämställt förhållande
  • Ford S-max

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Regntäcke till shettis?
  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp