Ja det kan det säkert! Jag har inte en aning om vad jag har för normal kroppstemp.
Det där är lite fascinerande. Jag har stenkoll på mina hästars normaltemp, men inte min egen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja det kan det säkert! Jag har inte en aning om vad jag har för normal kroppstemp.
Jag läste exakt samma i en gammal bok skriven av en som levde vildmarksliv tillsammans med ursprungsbefolkningen i Canada för hundra år sedan. Han fick av dem lära sig att genom att slappna av och inte spänna sig fryser man mindre. Jag tycker också det verkar fungera.Appråpå frysa,
Insåg igår att jag fryser som satan när jag spänner mig. Låg under dubbla täcken med vetekudden men kunde inte "ta åt mig" värmen... Brukar annars vara rätt lagom när jag ska sova. Sen så försökte jag verkligen slappna av, ta djupa andetag och sluta spänna mig. Efter några minuter var det bara att kasta ut vetekudden, blev för varmt.
Fryser för det mesta hela dagarna och kallsvettas gärna så fort jag blir lite obekväm/stressad. Har alltid kalla fingrar.. Jag tänkte fortsätta exprimentet med djupa lugna andetag när jag fryser och se om det hjälper. Hittills verkar teorin hålla
För att återgå till ämnet, det kanske skulle funka att sänka värmen inne om jag hittar knepet till att inte frysa hela tiden Fryser jag mindre leder väl kanske det till bättre blodcirkulation, bättre ämnesomsättning och om mer energi går åt till värme tack vare lägre inomhustemp så blir resultatet möjligtvis viktnedgång?
Och jag sitter med fleece morgonrock(tjock!) i 22grader och fryser ändå
Kan olika tålighet till kyle vara beroende på vilken kroppstemp man har? Min är rätt låg 36.6/8.
Nja, alla vi tre i familjen har ca 36,5 som normaltemp och vi är alla väldigt varma.Och jag sitter med fleece morgonrock(tjock!) i 22grader och fryser ändå
Kan olika tålighet till kyle vara beroende på vilken kroppstemp man har? Min är rätt låg 36.6/8.