Sång till bröllop!

Jag ska ha "Alltid dig nära" av Sofia Karlsson på mitt bröllop, och så är det bara. Det är en av de vackraste låtar jag vet, och helt perfekt text för bröllop och andra kärleksfyllda sammanhang :)

Kärleken förde oss samman av Ulf Lundell är så vacker och skulle passa fin fint på ett bröllop =)

Solen står högt över fälten
Vinden går lojt genom säden
Värmen vilar och väntar
Det susar oss över i träden

Idag är det bara du och jag
Idag är det bara vi två
Du är min
Och jag är din
Och kärleken förde oss samman

Hör du hur klockorna ringer
Tid att ta ännu ett steg
Min ring glimmar på ditt finger
En kyss och sen börjar vår väg

Idag är det bara du och jag ...

En man
En kvinna
Har sin egen värld
För sällskap
För stöd
Och för glädjen att va här

Ta min hand så följer vi vägen
Genom regn och sol är jag din
Vi tar med oss den gyllene regeln
Och förs fram av en viskande vind

Idag är det bara du och jag ........

De låtar jag har sjungit på bröllop är, som några redan nämnt Utan dina andetag, Gabriellas sång och Kärleksvisan. Sen har jag även sjungit Bara om min älskade väntar, Home (Edwars sharpe and the magnetic zeros), Marry you (Bruno Mars) samt I was made for loving you (kiss). De tre sistnämnda kan man ju ta i orginaltempo om man anser att det passar, eller så kan man sänka det och fylla ut med stämmor. Tror säkert att det kan bli jättefint!

Get sick soon tycker jag också är otroligt fin, och hade tänkt överraska min bror genom att sjunga den på hans bröllopsfest. Dock fick han salmonella på flyget hem från NY, där han gifte sig, och så kände jag inte riktigt att den passade längre :p

Min och sambons låt, Home. Hur framförde du den? :)

Min storasyster gifter sig i sommar och jag och min kära mor ska sjunga något under vigseln! Frågan är bara vad... Brudparet har väldigt svårt att komma fram till något beslut angående låtval, så vi behöver ha tips på sånger som skulle kunna passa.
Det behöver vara en låt som det går att sjunga lite fina stämmor i, men för övrigt är precis vad som helst (förutom världens mest avancerade operaarior) välkommet, nytt, gammalt, svenskt, engelskt, visor, annat...

Så ös på med förslag!

Jag tycker att Look at me med Carrie Underwood är bra

Vi hade "Du är allt" som sång under själva vigseln, den är fin och bra och bröllopig – men det är faktiskt inte vår officiella bröllopslåt. Det är den här som är det, och herregud vad ÄLSKAR den här låten! :love:

I'm running out of ways to make you see
I want you to stay here, beside me
I won't be ok and I won't pretend I am
So just tell me today and take my hand
Please take my hand
Please take my hand

Just say yes
Just say there's nothing holding you back
It's not a test
Nor a trick of the mind only love

It's so simple and you know it is, you know it is
We can't be to and fro like this, all our lives
You're the only way to me
The path is clear
What do I have to say to you, for god sake dear
For god sake dear
For god sake dear
For god sake dear

Just say yes
It's not a test
Nor a trick of the mind only love
Just say yes
Cause I'm aching I know you are too
For the touch, of your warm skin as I breath you in

I can feel your heartbeat through my shirt
This was all I wanted, all I want
It's all I want
It's all I want
It's all I want
It's all I want

Just say yes
It's not a test
Nor a trick of the mind, only love
Just say yes
Cause I'm aching and I know you are too
For the touch
Of your warm skin as I breath you in

Den mest överraskande låten jag har hört på ett bröllop är Miraklet (Di Leva) som var så vansinnigt vacker när solisten i kyrkan framförde den. Inte alls så hippieknasig då.

Jag är så glad för du är hos mig
du fångar mig med varje lek
och vad som helst kan alltid hända
för i vår dröm är allting smek
jag kramar dig igenom rymden
du strålar gul, jag skrattar blå
och vi följs åt i evigheter
en glittervind som är vi två

Du och jag är miraklet här
du och jag är miraklet här
du och jag är miraklet

Jag föds i varje blick du ger mig
jag ger dig allt, du ger mig mer
du ler så varmt åt mina tankar
sen den där dagen då ja sa hej

du och jag är miraklet

miraklet

du och jag är miraklet

Min karl sjöng "Your song" (Elton John ursprungligen, har jag för mig?) för mig under vår bröllopsfest.

Under själva vigseln lyssnade vi på Wenn die Engel fallen med Lyriel, men den är nog lite svår att sjunga själv :) Fast fantastiskt fin text.

Beroende på vilka de som gifter sig är så tycker jag att "mitt hjärtas fågel" av Afzelius och Wiehe är en fantastisk låt som kan vara hur vacker som helst beroende på hur den sjungs.

Även "on top of the world" med The Carpenters känns som en fin bröllopslåt, men det är kanske svårare att sjunga den som utomstående än som en del av brudparet.

Annars har jag hört bland annat följande låtar på olika bröllop.

Utan dina andetag - Kent
Hard to concentrate - Red Hot Chili Peppers
Amazing - Danny Saucedo
Kärleksvisan - Sarah Dawn Finer

En låt som jag bestämt att jag ska ha på mitt bröllop om jag gifter mig är "Somewhere only we know". Finns i flera olika versioner, Keane och Lily Allen har bl a sjungit den. Andra låtar som kanske skulle kunna passa:

Wings - Birdy
Turning Page - Sleeping at last

Tack för alla era svar, hörni! Brudparet har inte bestämt sig än, jag håller på att pränta in hos dem att "Nocturne" 0ch "Make you feel my love" är de bästa alternativen, hoppas det går vägen och att de bestämmer sig snart. Gärna innan vigseln.. :angel:

Min storasyster gifter sig i sommar och jag och min kära mor ska sjunga något under vigseln! Frågan är bara vad... Brudparet har väldigt svårt att komma fram till något beslut angående låtval, så vi behöver ha tips på sånger som skulle kunna passa.
Det behöver vara en låt som det går att sjunga lite fina stämmor i, men för övrigt är precis vad som helst (förutom världens mest avancerade operaarior) välkommet, nytt, gammalt, svenskt, engelskt, visor, annat...

Så ös på med förslag!
Jag sjöng "Det finns inget finare än kärleken" med T. Ledin (fast en pianoversion i lugnare tempo såklart)

Kärleksvisan - Sarah Dawn Finer är så underbart, fantastiskt fin. Varje gång jag hör den börjar jag störtböla :o Jag måste bara ha den på mitt bröllop. Hur mainstream det än må vara ;) När jag hör den slås jag av hur uttrycksfullt och vackert det svenska språket är.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 380

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka