Sanering... djuren?

gul_zebra

Trådstartare
Vet inte var det här ska ligga så jag lägger väl en här och en på senior så får moderator vara snäll och välja vilken som ska vara kvar? ;) :D

Iaf. Grannen har fått sanera sin lägenhet pga malar. De har inte försvunnit helt och hon tror att de kommer härifrån (vi har haft, har nu bara någon enstaka man ser då och då) så nu ska det saneras här också.

Djuren är väl vad jag är lite fundersam över - de kommer självklart flyttas någonstans under saneringen, men när är det helt riskfritt för de att flytta hem igen? Det är alltså råttor, sniglar, zebrafinkar och lessons sparvpapegojor, speciellt fåglar och sniglar är väl väldigt känsliga för sånt vad jag vet. Råttor är väl inte fullt så lika känsliga men några risker tänker jag inte ta.

Ska såklart höra med de som sanerar också men man vet ju aldrig - inte ens folk som jobbar på djuraffär är ju kunniga kring djur alla gånger så... :crazy: Vad tror ni?

Sv: Sanering... djuren?

Om du har möjlighet att vädra ut ordentligt efteråt så bör du kunna flytta hem dom igen efter någon dag. Om du vill vara på säkra sidan så vänta en vecka och flytta in dom sen om det inte luktar eller känns som om det är kemikalier kvar då också.

Sv: Sanering... djuren?

Ok.
Mailade Anticimex och enligt de dröjer det oftast 5 timmar, beroende på medel. Men så vet jag ju inte vad som ska användas heller.

Folket får hålla tummarna för att det är möjligt att flytta in igen efter 5 timmar och att det är bra väder ute, kanske kan jag då helt enkelt ha en utedag med krypen :D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
686
Senast: cassiopeja
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 641
Senast: tott
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 193
Senast: Freazer
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 474

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka