P
persika
Vill veta mer om denna hingst, det enda jag funnit är från hingstkatalogen. Han står inte med i ASVH's faktablad...
nån som kan hjälpa?
nån som kan hjälpa?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag såg honom förra året på bruksprovet o han var en av de hingstar jag gillade bäst!! Minns att han hade en trevlig exteriör,, kan dock inte gå in på detaljer för så mkt kommer jag inte ihåg just nu. Hanvar nyss hemkomen till Sverige då o hade inte blivit så sammansvetsad med nya ryttaren samt att resan förmodligen tagit mkt på krafterna, så själva hoppningen gick sådär. Men de språng han fick var väldigt fina! Han har ju tävlat efter det o då har det vad jag förstått det gått bra, så det är nog en bra hingst!
Jag såg honom förra året på bruksprovet o han var en av de hingstar jag gillade bäst!! Minns att han hade en trevlig exteriör,, kan dock inte gå in på detaljer för så mkt kommer jag inte ihåg just nu. Hanvar nyss hemkomen till Sverige då o hade inte blivit så sammansvetsad med nya ryttaren samt att resan förmodligen tagit mkt på krafterna, så själva hoppningen gick sådär. Men de språng han fick var väldigt fina! Han har ju tävlat efter det o då har det vad jag förstått det gått bra, så det är nog en bra hingst!
Jag måste hålla med Fiorano, jag såg honom också och tyckte mest synd om honom. Samansvetsad med sin ryttare?? Det var Svante som red, vilket inte alls är "hans ryttare". Det funkade inte alls, Svante red honom inte alls bra i min mening. Uppvisningen var helt tveksam och man tyckte synd om hingsten som uppenbarligen inte var med på noterna. Det hela såg bara ryckigt spänt och oharmoniskt ut. Hästen hoppade jättespänt och utan riktig teknik. Avstånden stämde inte alls och vad Svante höll på med vet jag inte.
DÅ gick det inte att bedöma honom, tyckte i a f jag.
Men vet att han har fina avkommor i Tyskland så han kanske kan vara något i avelsväg. Skulle gärna vilja se honom idag, med Lotta.
Han stiger i mina ögon! Avkomma utvald till maj-auktionen i Verden:
http://servlet.vit.de/pfauktion/pfliste/seite?tierid=36568&id=1809