Samtidsdepression - hur bekämpa rasism/nazism?

Kommer ett parti som SD till makten kommer det inte spela någon roll om åsikter varit förbjudna innan dess, allt annat än SD kommer att förbjudas oavsett.
Hahah men hur mäktiga tror du att de är? Om SD (eller egentligen vem som helst) vinner kommer det va samma samma som innan.
 
Jaså, kommer respekten för åsikter, minoriteter och demokrati helt plötsligt vakna till liv när de bruna får kraften? Snacka om naivt. Får de makten så har @Sharpless rätt, då får vi med vettet i behåll gå in i en motståndsfas som inte kommer vara sig vare sig laglig eller vacker, i det nya brunsvarta Sverige.
Tror inte ett dugg på det. Du kommer knyta näven i fickan. Som typ alla andra.
 
Hahah men hur mäktiga tror du att de är? Om SD (eller egentligen vem som helst) vinner kommer det va samma samma som innan.

Vilken oerhört märklig kommentar/resonemang om man ser utifrån en världsbild och inte hur det kommer se ut för just dig eller mig om ett eller 3 år .

Jag väljer ”märklig” för att hålla mig civil.

Varför väljer du att följa /kommentera i denna tråd ?
 
Ingen har påstått att han dömdes för mord och det är ganska onödigt att skriva ut hela hans namn såhär långt efter händelsen känner jag.

*kl*
I övrigt är det faktiskt ganska roligt att se buke gå man ur huse över ett påstående om att en vänsterextremist dödat någon i Sverige. Priset han hade fått var ju faktiskt i motorjournalistik ska vi inte glömma. :D

Man ur huse? Jag och petruska och nån till har skrivit ett flertal inlägg. Okej att Buke tappat användare men vi är völ fler än fem iaf?

How about ”jag hade inte så bra koll”. Det vore passande för dig nu.
 
Om jag förstått det rätt så har NMRs rätt att vara i almedalen varit högt uppe i rätten då Gotland (?) ville förbjuda dem. Men det gick inte.

Enligt polisen är rätten att demonstrera så stark att de inte kan ingripa så länge de inte begår brott såsom hets.
 
Om jag förstått det rätt så har NMRs rätt att vara i almedalen varit högt uppe i rätten då Gotland (?) ville förbjuda dem. Men det gick inte.

Enligt polisen är rätten att demonstrera så stark att de inte kan ingripa så länge de inte begår brott såsom hets.
En undrar ju hur det inte kan vara hets att dom visar sig? Och en undrar ju också hur deras rätt att demonstrera kan vara viktigare än folkgruppers rätt till säkerhet, trygghet och liv?
 
En undrar ju hur det inte kan vara hets att dom visar sig? Och en undrar ju också hur deras rätt att demonstrera kan vara viktigare än folkgruppers rätt till säkerhet, trygghet och liv?
Vad jag förstår har lagstiftning på området inte ändrats sedan nynassevågen på 90-talet. Men lagarna används på ett annat, och för NMR mer fördelaktigt vis, nu.

Jag kan inte det här, men expertis på området i mina nätverk säger att steg 1 vore att använda de lagar som finns. Först då kan man se om det finns behov av steg 2, ny lagstiftning.

Tex hade den där pilsymbolen troligen setts som hets mot folkgrupp förut, precis som hakkors.
 
Polisens uttalande idag om varför de inte gripigt någon nazist gör mig alldeles, alldeles....mållös. "För oss gäller det hela tiden att göra en avvägning om när vi ska ingripa och inte. Om vi går in och griper någon kan fler komma till såatt det blir slagsmål och fler personer skadas. Då väljer vi kanske istället att identifiera gärningsmannen och gripa honom vid ett senare tillfälle. Det finns hela tiden en risk att ingripanden kan leda till att våldsnivån eskalerar, vilket vi måste ta i beaktande ."
 
Polisens uttalande idag om varför de inte gripigt någon nazist gör mig alldeles, alldeles....mållös. "För oss gäller det hela tiden att göra en avvägning om när vi ska ingripa och inte. Om vi går in och griper någon kan fler komma till såatt det blir slagsmål och fler personer skadas. Då väljer vi kanske istället att identifiera gärningsmannen och gripa honom vid ett senare tillfälle. Det finns hela tiden en risk att ingripanden kan leda till att våldsnivån eskalerar, vilket vi måste ta i beaktande ."

... polisen menar alltså att NMR är så pass våldsamma att man inte kan gripa en medlem utan att fler från NMR går bärsärk?

Mys.
 
Det var inte ett hatbrott. Det var ett trist jävla krogslagsmål mellan rätt unga och fulla män. Men det faktum att Wallner vid tiden var medlem i fackförbundet SAC gör att dagens högerextrema har bestämt sig för att det var ett politiskt brott med vänsterextrema förtecken.

Men jag tänker mig nog ändå att om Wallner hade vetat att den han slogs med var nazist, så hade andra skällsord använts. Jag menar, jag hade ju använt grövre skällsord i det fallet, utan att ens ta till våld (för jag brukar aldrig ta till våld).

Hatbrott fanns väl inte ens 1982. Men även om det gjort det låter det knappast som sådant fall.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp