Samsung xcover 4?

escodobe

Trådstartare
Min galaxy s7 drunknade för en tid sedan.
Jag måste köpa en ny telefon och känner mig lite snål. Kommer jag att förbanna mig i tid och evighet om jag byter ned mig?

Vattentät är ett måste.

Jag har en x cover 3 och det är dåligt minne och min hänger sig rätt ofta. Men trean är bättre än tvåan så fyran kanske fungerar? Jag har inte så höga krav på min mobil men jag känner att jag saknar en hel del.

Jag hade en 2'a förut och hade den i fyra år, höll bra bortsett från att mikrofonen gick sönder efter två år så jag alltid fick ha headset. Köpte en xcover4 nyligen och är mycket nöjd med den hittills. Jobbtelefonen är en iPhone6 och såklart det är skillnad på dessa, men jag tycker ändå att xcover4 är en bra telefon som helt klart räcker för mina behov.
Har bra batteritid, kan tappas i golvet en massa gånger utan problem, även från hästryggen.. Är aldrig orolig för att använda den i stallet, heller inte att ta bilder på hästen med den ute i regnet.

Jag ångrar inte mitt köp. :)

Jag har en xcover4 sedan i våras.
Den håller bra, tål vatten och att tappas. Den verkar också ha hyfsad antenn, jag bor med dålig mottagning, så där är jag positivt överraskad. Batteriet håller också länge.
Som oftast när det gäller telefoner, så tycker jag att den är lite för stor (för att få ner i fickan bl.a.).
Den har aldrig hängt sig eller dummat sig på något sätt.
Den kan vara lite lite okänslig vid "torra vinterfingrar", så jag måste sätta den i "handskläge".

Men, jämfört med den Sony Xperia Z1 compact jag hade förut, så ogillar jag kameran och dess funktioner, och så är telefonboken mycket (mycket!) sämre.

Jag är ändå på det hela taget nöjd, den är stor men inte jättestor, den håller och fungerar, och det går att ringa med den...Jag telefonerar eller skriver sms mer än jag surfar på den (dålig mottagning ute, och dator är bekvämare inne)

Å, vad jag skulle önska mig en lite mindre telefon som var vatten- och stryktålig!

Jag har en x cover 3 och det är dåligt minne och min hänger sig rätt ofta. Men trean är bättre än tvåan så fyran kanske fungerar? Jag har inte så höga krav på min mobil men jag känner att jag saknar en hel del.
Jag kikade på minnes utrymmet och det var visserligen mer än i trean men fortfarande lite dåligt, om du vill ha lite appar installerade och kunna ta bilder och ha dem kvar i telefonen så kommer du nog snart att bli trött.

Jag har en 4:a. Den hänger sig, börjar flimmra och tok-smsar hejdlöst en massa bokstäver och tecken till random folk i listan. Pinsamt, har fått be om ursäkt flera gånger.
Den har fått mycket stryk, tappar den flera gånger i veckan och den blir blöt rätt ofta. Kanske är därför den beter sig konstigt....

Sätt dig ner och tänk efter vad du vill ha med din telefon och ta sedan till med råge för att framtidssäkra den. Det blir dyrare med två sämre mobiler (när du inom kort känner att du behöver mer) än en bättre. Men ffa så sparar du på miljön om du köper en mobil som du sedan kan använda i flera år än två inom några år.

Jag hade en xcover4. I ett halvår... :cool: Håller med övriga med att den ofta hängde sig, internminnet tog slut på nolltid osv. Enda fördelen var väl att den är vattentät och stryktålig

Vilka deprimerande svar ; (
Tja, jag är nöjd...

Med de få appar jag använder (dessutom tämligen sällan), och i.o.m. att jag "tömmer" foton regelbundet, och surfar rätt lite, så har jag inte märkt av t.ex. minnesproblem eller hängningar.
Kanske har jag råkat få ett "A"-exemplar?

När jag surfar, så funkar det finfint, jag upplever inte att den laddar sidor långsamt eller så.

Den tål dessutom kyla bra, utan att tappa batteritid, eller något annat krångel! Jag vet, för är jag ute i fårhuset eller stallet, så måste jag lägga telefonen på ett visst ställe, annars har jag noll mottagning...

Men jag gillade min Sony bättre, och hade helst köpt en ny Sony, om det bara hade funnits en som var anpassad till följande:
*tåla att tappas i betonggolv då och då
*klara massor med damm och bös utan att kontakter och kameralinser fylls igen
*tåla att hamna i lerpölar eller vattenhinkar
*är i rimlig storlek för att gå ner i en bröstficka eller byxficka på arbetskläderna
*Är något tjockare en dagens standard, så att den blir lättare att greppa med arbetshandskar.

Den enda punkten som de Sony-modeller som fanns tillgängliga när jag var tvungen att köpa ny fixade, var "compact" variantens storlek och i viss mån vattenskydd.
Att göra "vassa hörn" (alltså mer 90-grader än mjukt avrundade) som Sony hade på samtliga modeller då för knappt ett år sedan, är fatalt för hållbarheten, även om man har skal.

Det är skamligt att det finns så få telefoner som är anpassade till "livet på landet/livet med djur/livet på byggarbetsplatsen" och liknande lite tuffare miljöer.

Xcover 4 duger för mig...

Men jag gillade min Sony bättre, och hade helst köpt en ny Sony, om det bara hade funnits en som var anpassad till följande:
*tåla att tappas i betonggolv då och då
*klara massor med damm och bös utan att kontakter och kameralinser fylls igen
*tåla att hamna i lerpölar eller vattenhinkar
*är i rimlig storlek för att gå ner i en bröstficka eller byxficka på arbetskläderna
*Är något tjockare en dagens standard, så att den blir lättare att greppa med arbetshandskar.
Jag har tvättat mina sony under rinnande vatten, så vattentäthet har inte varit nåt problem där på många år. Var bara min allra första sony som inte var vattentät. Damm och sånt är inte heller nåt problem. Har tidigare haft compact modellerna som utan problem går ned i en jeansficka, och senaste compact modellen är ganska tjock också. Det enda är väl att de kanske inte ska tappas i betonggolv.

Jag är väldigt nöjd med min xcover4! Den enda nackdelen jag kan komma på är att den är lite stor rent fysiskt, men jag lyckades inte hitta någon mindre som uppfyllde mina önskemål. Jag skulle lugnt köpa en likadan igen om jag skulle bli av med den jag har.

Förlåt :( ;) Men bättre att ha koll på det innan du handlar! ;)
Ja fast nu velar jag mellan a5 och en ny s7. Ska jag köpa ett rejält skal och skärmskydd kostar a5 typ 800-900 kr mindre.
Kameran och batteriet ska dock vara sämre och jag fotar nästan enbart med mobilen.
Hade velat vänta någon månad och ser vad som händer med priset när s9 släpps men jag har redan plågats i två veckor med att inte något rimligt mobilt internet.

Ja fast nu velar jag mellan a5 och en ny s7. Ska jag köpa ett rejält skal och skärmskydd kostar a5 typ 800-900 kr mindre.
Kameran och batteriet ska dock vara sämre och jag fotar nästan enbart med mobilen.
Hade velat vänta någon månad och ser vad som händer med priset när s9 släpps men jag har redan plågats i två veckor med att inte något rimligt mobilt internet.
Jag har en s7 (har haft sedan förra sommaren) och ÄLSKAR kameran i den. Jag fotar enbart med telefonen och har inte ägt en kamera på länge. Personligen hade jag haft väldigt svårt för att byta ner mig till något med sämre kamera nu. Det känns som om 8-900 kr inte är en tillräcklig besparing för att få en telefon som kanske upplevs som MYCKET sämre?

Jag bytte a5 till s7 och i efterhand tänker jag att a5 var lite bättre. Kameran lite sämre förstås.

S7 lär sig ALDRIG hur jag skriver och förstår inte skillnad på finska och svenska. Jag måste byta mellan språken manuellt. A5 lärde sig på ett kick så det var superenkelt att skriva.

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 088
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 105
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 087
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 008

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka