Domino_s
Trådstartare
Har ett sto som varit igång ett par veckor nu, tränat för tränare 2 ggr med 1,5 veckas mellanrum. Det var otrolig skillnad mellan gång ett och två, verkligen tagit flera steg framåt. Första träningen var hon väldigt framtung, hamnade på bogarna och vi fick jobba väldigt med att få vikten bakåt. Träning nr 2 hade vi kämpat på och verkligen fått resultat, nu gick hon med vikten jämt fördelad, lite på bogarna när hon sprang ifrån mej lite, men vi hade hittat takten och jag fick verkligen tag i henne i galoppen.
Sedan dess har hon funnit på en ny sorts skor (roll-over) och jag har tränat på målmedvetet, igår tränade jag på banan och fick lite wow-känsla i traven... snacka om att hon kommit upp, fick en högre form i henne och hon trampade under sej och tog vikt på bakdelen.
När vi kom till galoppen var det också skillnad, både bra och dålig...
Det som var bra var att hon la verkligen vikt på bakdelen... dock kändes det som att hon galopperade med väldigt raka bakben... Som om hon blivit lite stelopererad, det blev bättre när jag släppte på och lät henne rulla och lite sämre när jag kortade henne...
Både min ET och tränare (och även jag) tror att detta beror på att nu när hon börjat ta sin vikt på bakdelen och detta har skett ganska så snabbt (jobbat lite för seriöst enl. tränare ) så har hon gått och fått lite träningsverk och det blir tungt och jobbigt för henne iom att hon inte är van...
Men eftersom jag är en nojig människa... så vill jag även höra era åsikter...
Tror ni på samma som min tränare och ET..?
Mvh Domino_s
Sedan dess har hon funnit på en ny sorts skor (roll-over) och jag har tränat på målmedvetet, igår tränade jag på banan och fick lite wow-känsla i traven... snacka om att hon kommit upp, fick en högre form i henne och hon trampade under sej och tog vikt på bakdelen.
När vi kom till galoppen var det också skillnad, både bra och dålig...
Det som var bra var att hon la verkligen vikt på bakdelen... dock kändes det som att hon galopperade med väldigt raka bakben... Som om hon blivit lite stelopererad, det blev bättre när jag släppte på och lät henne rulla och lite sämre när jag kortade henne...
Både min ET och tränare (och även jag) tror att detta beror på att nu när hon börjat ta sin vikt på bakdelen och detta har skett ganska så snabbt (jobbat lite för seriöst enl. tränare ) så har hon gått och fått lite träningsverk och det blir tungt och jobbigt för henne iom att hon inte är van...
Men eftersom jag är en nojig människa... så vill jag även höra era åsikter...
Tror ni på samma som min tränare och ET..?
Mvh Domino_s