Sammanställa info från hemsidor, lagligt?

Ravishing

Trådstartare
Är det det lagligt att låna information från olika hemsidor och sammanställa på en annan hemsida? Tänk typ att jag samlar alla frisörsalonger i hela sthlm på samma ställe, med information om salongen (från deras hemsida), kontaktuppgifter osv. Är detta okej rent juridiskt?

Jag vet faktiskt inte riktigt vad juridiska personer har för skydd när det gäller sammanställning och publicering av uppgifter, om de har något överhuvudtaget. Jag har ledigt från juridiken på helgen (att studera på veckorna räcker), men jag kan kika på det på måndag om jag kommer ihåg. :p

Jag vet faktiskt inte riktigt vad juridiska personer har för skydd när det gäller sammanställning och publicering av uppgifter, om de har något överhuvudtaget. Jag har ledigt från juridiken på helgen (att studera på veckorna räcker), men jag kan kika på det på måndag om jag kommer ihåg. :p

Det vore toppengulligt! Är ingen konstig el hemlig info utan sådan de lagt ut på sin egen hemsida! Tänker att det länkas ju och citeras hejvilt åt höger ovh vänster, men jag måste ju kolla upp det :).

Det jag vet är att en som hade sammanställt en sida över hingstar, med länkar, fick stänga ner den för många år sedan. Synd för jag gillade den. :(

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 517
Senast: Niyama
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 439
Senast: Barbabelle
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 382
Senast: Grazing
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 157
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar