Sammandragningar igen..

Jolanta

Trådstartare
Nu är det om sammandragningar igen...

Jag har haft sammandragningar nästan hela natten, typ 1 i timmen, och det har fortsatt under dagen, med samma, ca 1 i timmen.

De gör inte ont, men är ju lite obekväma.

Bör jag oroa mig?
 
Sv: Sammandragningar igen..

Det är nog så att din livmoder övar sig inför den kommande förlossningen, jag har för mig att jag kunde känna sådana sammandragningar under mina graviditeter, men det är ju länge sedan.Är du orolig så ring och rådfråga barnmorska eller liknande.
 
Sv: Sammandragningar igen..

Jag har läst att man kan få sammandragningar, och att livmodern övar sig, men det känns som om jag har haft lute väl mkt sammandragningar nu! :crazy:

Tack för svaret
 
Sv: Sammandragningar igen..

Försökte ringa sjukrådsupplysningen, men hamnade i kö. Satt i kö i en halvtimme, och då var det fortfraande en massa kvar före mig, så jag sket i det... :(
 
Sv: Sammandragningar igen..

Du kan ta det lugnt. Sammandragningar har jag haft länge, speciellt om jag ansträngt mig mycket.
Men får du blödningar så ska du vända dig till BB eller akuten direkt.
 
Sv: Sammandragningar igen..

Jag fick jättemkt sammandragningar när vi var i Polen. Hade varit en tuff båtresa dit, lite sömn, tidig morgon, mkt promenerande och stressande. Fick då sammandragningar typ vart 5:e minut och blev faktiskt orolig då. Var i slutet av juni tror jag och sonen var beräknad till slutet av oktober. Med vila och lugn och ro så gav dom med sig igen...som tur var.
 
Sv: Sammandragningar igen..

Jag ska ha i slutet på oktober...

Jag ska försöka ta det lugnt nu, ska ta ett bad, sen försöka sova!

Tack för ditt svar, och tack Gumman för ditt! :)
 
Sv: Sammandragningar igen..

Försökte ringa sjukrådsupplysningen, men hamnade i kö. Satt i kö i en halvtimme, och då var det fortfraande en massa kvar före mig, så jag sket i det... :(
Du ska ringa till förlossningen om du har funderingar om dina sammandragningar. :idea: De hjälper Dig att reda ut ifall du behöver vara orolig eller inte. Bättre ringa dem en gång för mycket än en gång för lite!! Är de tveksamma så ber de dig komma in för en koll, behöver inte vara mer än så!

Sjukvårdsupplysningen är för dem som är förkylda eller sjuka på annat vis... ;)
 
Sv: Sammandragningar igen..

Tror det är sammandragningar du har så här tidigt, förvärkar brukar komma senare.

Kan du inte prata med din BM om det? Förstår om det känns lite väl drastiskt att ringa förlossningen, men de finns till för att man ska kunna nå dom när man inte får tag i sin BM. Så var inte rädd och ringa dit ocg fråga.
 
Sv: Sammandragningar igen..

Jag får göra det... Felet med mig är att jag känner det alltid som om jag stör, när jag ska ringa någon om mina bekymmer... Det tog halva dagen för att ens våga ringa till sjukvårdsupplysningen, och då fick jag inte ens prata med någon... :crazy:

Men jag ska prata med henne om det fortsätter, ska lix träffa henne om 1 ½ vecka.

Jag tror också att det är sammandragningar, tyckte bara det vart så många!
 
Sv: Sammandragningar igen..

Jag är också likadan. När jag var sjuk förra gången, sa de att så fort jag kände mig minsta dålig skulle jag ringa förlossningen. Men jag sa direkt att mår jag dåligt en eller två dagar, resonerar jag så att då mår jag nog bättre ett par dagar senare :crazy: Jag skulle nog inte ringa in förrän jag själv var döende. Sjukt. Så därför fick jag extra täta kontroller, gick två i veckan förra gången, och en i veckan denna gång.
 
Sv: Sammandragningar igen..

Precis så är jag med... Det höll på att gå illa för mig en gång, jag var jätte sjuk, men skulle inte till akuten. Till sist åkte jag ändå, och det visade sig att jag hade njurbäckeninflam.:crazy:
 
Sv: Sammandragningar igen..

Jag hade sammandragningar några ggr tidigt i graviditeten, men har nu fått nånting annat ibland som jag fått för mig snarare är förvärkar. Har hört andra som fått det ungefär vid samma tidpunkt (jag ska ha i mitten av oktober, så vi är alltså ungefär lika långt gångna!).

Ska man ha det så tidigt?
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 366
Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 880
Senast: G-uldlock
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
227
Senast: falukorw
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
2 933
Senast: Linn-Nora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp