samma sak?

S

Sellan

börjar bli förvirrad.. helomvändning på bakdelen = bakdelsvändning?

i "min" värld är bakdelsvändning motsvarigheten till framdelsvändning och helomvändning på bakdelen= piruett...

i vilken nivå börjar helomvändning på bakdelen/bakdelsvändning? MSV/LA?

Sv: samma sak?

När man vänder bakdelen alltså flyttar den runt framdelen så är det en framdelsvändning.
Bakdelsvändning så flyttar man ju framdelen runt innerbak.

Bakdelsvändning kommer ju i LA , sedan i msv och uppåt heter det ju skrittpiruett det som skiljer dom båda åt är att skrittpiruetten skall vara mer centrerad än bakdelsvändningen.

Sv: samma sak?

Hej jag var på en Tibblinkurs :o och han talade om skillnaden på en bakdelsvändning och en skrittpiruett där hästen i det ena fallet skulle saxa ( bakdelsvändning) men inte i det andra (skrittpiruett)

Har jag hajjat rätt ????

Liknande trådar

Hästmänniskan Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
939
Senast: ufot
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 192
Senast: Emro
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 493
Senast: Mia_R
·
Samhälle Såg att @Görel tipsat om denna på annat håll men den är för intressant att inte få en egen tråd. Intressant i betydelsen hur ett - vad...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 975
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #10