samma resultat?

A

AtletShipping

vi får snart analysen på hösilaget och stallägaren har bestämt sig för att analysera både 1:a 2:a o 3:e skörden detta året.
Men nästa år skulle de bara ta ett stickprov i jorden på vallen.
Får man samma reslutat då som att skicka in hösilaget?
De ska göra det innan de skördar och då är gräset inte klart..
Så hur kan stickprov visa vilka värden det blir på gräset när det är skördat och färdigt?
Eller det blir bara nåt genomsnittvärde? :confused:
 
Sv: samma resultat?

tjaaa... Du kan ju göra en egen analys på den del av skörden som din häst kommer att äta nästa år om du vill... För du kommer inte att få veta värdena du vill veta från stickprovet i jorden. Och om du vill ha analys och inte stallägaren så är det ju upp till dig och inte stallägaren att ta en.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 708
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 595
Senast: Lhas
·
Foder & Strö Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
8 327
Senast: a1agnlju
·
Träning Jag har av olika anledningar insett att det inte kommer fungera för mig att ta hand om min häst det närmsta året. Känns riktigt tungt då...
2
Svar
25
· Visningar
3 002

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp