Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Linjeavel är bara ett finare ord för inavel
Jag letar häst och har hittat en som verkar trevlig. Dock reagerade jag över hans stam, då hingsten som är far även är morfar. Inavelskoefficienten är 27.
Är det detta som kallas linjeavel? Eller är det rentav inavel? Knappast ett misstag iaf då hästen har ett helsyskon.
Istället för att titta på några varmblodsuppfödare, kolla fullblodsuppfödare. Där pratas det om engine room hela tiden och kolla på Nearco osv. De riktigt bra fullbloden.
Jag tittar hellre på de mkt framgångsrika uppfödare som år efter år får fram mkt bra individer inom den gren jag själv inriktar mig på. Är ju olika egenskaper man vill ta till vara inom de olika grenarna och det är också mkt möjligt att dessa egenskaper har olika arvbarhet och därmed inte följer exakt samma mönster, därav betydligt nyttigare att se resultaten inom den egna inriktningen.
Fast just den blev väl inte så lyckad, har för mig att Rex Z blev väldigt svårriden, och i slutändan inte lyckades något vidare på tävlingsbanorna?