Sv: samlande stegring
Tycker igrunden att Bents levad är "bäst" i det här fallet.
Hästen är mycket djup baktill, och inte så hög fram. Det tycker jag ser ut som en riktig "power- levad"!
Tvåan ser ut som lite mer stegring. Nått sånt som jag får till med min häst, och jag kan alltså inte piaffera min häst gott och inte alls fram till en levad... Men den ser ut till att vara över ryggen, eller? Här f¨r n¨n hjälpa mig...
Trean är inte en riktig levad, men hällre en pesad- Allt efter hur man definierar sakerna. Hästen ser mycket rak ut, och balansen är god, tycker jag, men samlingen är inte maximal, och altså inte en levad efter den definitionen...
Fyran är lite sned baktill, tycker jag, och inte så balanserat som ettan och trean.
Utom dessa små saker, ser ju alla fyra ut som om dom är på väg mot nått bra. Jag skulle ønska lite mer framåtbjudning och samling i tvåan, lite lägre fram, och lite mer samlad för att kalla trean en levad(men jag tror alltså ryttaren vet exakt vad han gör), och lite mer rakhet i fyran. Det är vad jag ville träna på, var jag en utav dessa ryttare. Men det är jag tyvärr inte... ;-)
Pelle