Sambos barn, förskola och VAB

SpanskaLoppan

Trådstartare
Ja det jag funderar på såhär på kvällskvisten är:

- Får jag "vabba" för sambons barn? Och som följdfråga på den; om jag/sambo "vabbar" för ett barn får då det andra barnet (förutsatt att det är friskt)gå på fsk ändå?

- Får sambons barn vara på fsk om jag är hemma? Jag jobbar långt mindre än sambon och har gärna båda barnen, dock har hans äldre barn stort behov av tid på fsk och behöver gå iaf de 25 timmar som alla barn har rätt till vilket jag inte alltid kommer upp i de veckor jag har ledig helg.

Ja, du får vabba. De andra frågorna är jag inte säker på, den sistnämnda beror nog på kommun (men om alla barn får gå 25h borde det ju vara ok).

Ja, du får vabba. De andra frågorna är jag inte säker på, den sistnämnda beror nog på kommun (men om alla barn får gå 25h borde det ju vara ok).
Jag är tämligen säker på att barnet får gå pappans arbetstider. Du är ju inte vårdnadshavare och kan liksom inte förväntas lägga stor del av din fritid på någon annans barn.

Jag är tämligen säker på att barnet får gå pappans arbetstider. Du är ju inte vårdnadshavare och kan liksom inte förväntas lägga stor del av din fritid på någon annans barn.

Jag funderar mest för att jag upplever att det äldre barnet har behov av den pedagogiska verksamheten och umgänget i större grupper på ett sätt som mitt biologiska inte har. Hen behöver öva sig socialt medan det kommer naturligt för min lilla.

Annars får hen gärna vara hemma när syskonet är det, det är lika mycket hens hem och jag tycker att alla barn i familjen ska vara lika välkommna i sitt hem oavsett släktskap. Jag tycker dessutom väldigt mycket om bonusen och hen har väldigt stark anknytning till mig.

Jag funderar mest för att jag upplever att det äldre barnet har behov av den pedagogiska verksamheten och umgänget i större grupper på ett sätt som mitt biologiska inte har. Hen behöver öva sig socialt medan det kommer naturligt för min lilla.

Annars får hen gärna vara hemma när syskonet är det, det är lika mycket hens hem och jag tycker att alla barn i familjen ska vara lika välkommna i sitt hem oavsett släktskap. Jag tycker dessutom väldigt mycket om bonusen och hen har väldigt stark anknytning till mig.
Låter vettigt alltihop! Kolla först om de 25 h gäller för alla (även de men mindre omsorgsbehov men utan föräldraledig eller arbetslös förälder), gör de det är det ju löst

Liknande trådar

Småbarn Hur fungerar det på er förskola? Jag har ett jobb där jag jobbar helger vilket innebär att jag alltid har ledig dagar på veckodagarna...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 814
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 775
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Då var utredningen klar på sonen, och vi fick två diagnoser. Jättetråkigt såklart, men också väntat. En del av mig känner ”Jaha, nu...
Svar
15
· Visningar
2 455
Senast: Destiny_D
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 962

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka