Verkligen inte man lämnar inte en hund med enbart tillsyn några gånger om dagen det säger ju sig självt.Nonsens.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Verkligen inte man lämnar inte en hund med enbart tillsyn några gånger om dagen det säger ju sig självt.Nonsens.
Jag svarade på ett inlägg där hunden skulle ses till några gånger om dagen av tex en svärmor så sköter man inte en hund. Fungerar på katt men hund behöver sällskapet också inte bara rastning och mat.
Jag måste ha missat att det var att lämna ensam hela dygn och ha tillsyn några gånger? För så tolkade ju inte jag det. Och man får lämna en hund 6 timmar ensam och sedan behöver den gå ut och rastas.Jag svarade på ett inlägg där hunden skulle ses till några gånger om dagen av tex en svärmor så sköter man inte en hund. Fungerar på katt men hund behöver sällskapet också inte bara rastning och mat.
Att du tycker så, innebär på intet vis att det är "olagligt"/"otillåtet" på något vis. Dvs nonsens att påstå så.Verkligen inte man lämnar inte en hund med enbart tillsyn några gånger om dagen det säger ju sig självt.
Nej det är verkligen inte nonsens att förespråka bättre djurhållning än så.Att du tycker så, innebär på intet vis att det är "olagligt"/"otillåtet" på något vis. Dvs nonsens att påstå så.
Ja det var i inlägget angående om ägare hamnar på sjukhusJag måste ha missat att det var att lämna ensam hela dygn och ha tillsyn några gånger? För så tolkade ju inte jag det. Och man får lämna en hund 6 timmar ensam och sedan behöver den gå ut och rastas.
Där jag tolkar att sambon är hemma och svärmor kommer och tar hand om hunden. Alltså är den inte ensam?Ja det var i inlägget angående om ägare hamnar på sjukhus
Ja om man har sambo men vi pratade också om ensamstående med hund i dom inläggen.Där jag tolkar att sambon är hemma och svärmor kommer och tar hand om hunden. Alltså är den inte ensam?
Men det var väl att om man hamnar på sjukhus och sambon inte vill ta hand om hunden så svärmor gör det.. @Lobelia menar på att sådana saker påverkar sambon, alltså "tänk om" som kan inträffa och han måste rycka in och ta hand om hunden. @Inte_Ung skrev väl om svärmor då? Trots att sambon alltså är hemma, vilket skulle bli ett fasligt spring och det kanske inte riktigt passar. Så tolkade jag det.Ja om man har sambo men vi pratade också om ensamstående med hund i dom inläggen.
Jag tror det finns många hundgårdshundar som får fullt lagligt nog med tillsyn men ändå "bara" några gånger per dag.Nej det är verkligen inte nonsens att förespråka bättre djurhållning än så.
Fy fan att lämna hundar ensamma flera dygn med enbart tillsyn några gånger om dagen gör du det med dina??
Jag håller helt med dig.Nej det är verkligen inte nonsens att förespråka bättre djurhållning än så.
Fy fan att lämna hundar ensamma flera dygn med enbart tillsyn några gånger om dagen gör du det med dina??
Jag tycker verkligen inte det är okej hundhållning med undantag för arbetande slädhundar som bor med hundkompisar.Jag tror det finns många hundgårdshundar som får fullt lagligt nog med tillsyn men ändå "bara" några gånger per dag.
Man får skilja på vad man själv inte tycker är ok och vad som är ok enligt lagen.Jag tycker verkligen inte det är okej hundhållning med undantag för arbetande slädhundar som bor med hundkompisar.
Tycker absolut inte det är okej gällande jakthundar även om jag vet att det fortfarande förekommer i viss mån.
Du är verkligen sååå rolig som gör en skrattgubbe och försöker förlöjliga en verkligen jättemoget.Att du tycker så, innebär på intet vis att det är "olagligt"/"otillåtet" på något vis. Dvs nonsens att påstå så.
Jag har heller aldrig skrivit att det är olagligt eller har jag?!Man får skilja på vad man själv inte tycker är ok och vad som är ok enligt lagen.
Du skrev att man inte får. Det får man.Jag har heller aldrig skrivit att det är olagligt eller har jag?!
Jag ser inte att någon försvarar kass djurhållning. Citera gärna inlägg.Angående att lämna hund ensam flera dygn med bara tillsyn då och då.
Det är ju märkligt att du hoppar in i en tråd enbart för att försvara kass hundhållning
Enda anledningen till att jag inte lämnat tråden ännu är för att jag vill höra hur det går för TS...Men alltså, kanske dags att låsa tråden nu?
Jag är nyfiken på hur hon känner att hon ska gå vidare och hur han ställer sig till det. Nu när han fått information och verkligen förstått att hon vill ha hund. Hur ser framtiden ut. Jag hoppas att de löser det så att båda blir nöjda.Enda anledningen till att jag inte lämnat tråden ännu är för att jag vill höra hur det går för TS...