Jag är en hästälskare, brinner för hästarna, vill hela tiden utveckla, förbättra, komma på bättre lösningar, få in mer pengar, göra det jag tycker är roligast (utveckla och förädla unghästar, kanske sälja).
Men det vill inte min sambo. Han hatar allt som har med hästar att göra.
Jag har en enskild firma, vi har gemensam ekonomi.
Jag har väldigt bra ideer, men slår hela tiden huvudet i väggen för att jag inte "får lov" att använda några av våra gemensamma pengar till allt ovanstående, eller åtminstonde inte hans förtroende att genomföra det.
Det tar en del tid men det vi har har gett så pass mycket extrainkomster att vi tex i kristider har klarat av att bo kvar.
Han tar del av pengarna lika mycket som jag.
Visst kan man avskilja inkomster och utgifter från hästverksamheten från vår gemensamma ekonomi men jag vill inte hålla på med mitt och ditt...
Jag vill bara ha lite fria tyglar och se hur bra det kan bli!
Är det någon annan som har haft liknande problem? Hur har ni hanterat det?
Men det vill inte min sambo. Han hatar allt som har med hästar att göra.
Jag har en enskild firma, vi har gemensam ekonomi.
Jag har väldigt bra ideer, men slår hela tiden huvudet i väggen för att jag inte "får lov" att använda några av våra gemensamma pengar till allt ovanstående, eller åtminstonde inte hans förtroende att genomföra det.
Det tar en del tid men det vi har har gett så pass mycket extrainkomster att vi tex i kristider har klarat av att bo kvar.
Han tar del av pengarna lika mycket som jag.
Visst kan man avskilja inkomster och utgifter från hästverksamheten från vår gemensamma ekonomi men jag vill inte hålla på med mitt och ditt...
Jag vill bara ha lite fria tyglar och se hur bra det kan bli!
Är det någon annan som har haft liknande problem? Hur har ni hanterat det?