Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Wasabi, är det den gröna, starka, genomskinliga såsen?Alldeles nyss slukade han hela wasibiklumpen på en gång och fick ett hostanfall
Det är grönt men inte genomskinligt och smakar som jättestark pepparrot. Sambon såg ut som en eldsprutande drakeWasabi, är det den gröna, starka, genomskinliga såsen?
Det inte bara smakar som pepparrot, det är pepparrot här i SverigeDet är grönt men inte genomskinligt och smakar som jättestark pepparrot. Sambon såg ut som en eldsprutande drake
Wasabi är det som bärgare tog fel och trodde det var pistageglass i blixten mcqueen.Wasabi, är det den gröna, starka, genomskinliga såsen?
Han trodde det var sjögräs. Ja han behöver nya glasögon.Det får mig osökt att tänka på ett urgammalt avsnitt av på spåret där de i sushins svenska barndom åkt till japan och fick in en bricka sushi med tillbehör för att berätta vad det är och Ingvar Oldsberg sväljer hela wasabiklumpen (bara en kort stund) lyckligt ovetandes. Högröd, sprutande tårar och svettpärlor på flinten.
Stackars sambon! Kände han inte till wasabi eller var det visuell förväxling med avokado-bit?
Finns att köpa mer äkta varianter, men man får ta det från specialbutiker.Saknar äkta Wasabi!
det är ett bra substitut, men jag tänker på det som är direkt riven från roten.Finns att köpa mer äkta varianter, men man får ta det från specialbutiker.
https://japanskmat.com/produkt/shizuoka-hon-wasabi-mizuaoiwasabipasta-42g/
Frågan är om mer äkta gör det mer angenämt att sluka en hel boll - är japanska drakar mildare eller jobbigare än europeiska pepparrötter?
Kanske jag tänkte på tabasco! Måste ta reda på om det är grönt och genomskinligt.Det är grönt men inte genomskinligt och smakar som jättestark pepparrot. Sambon såg ut som en eldsprutande drake
Tabasco är vanligtvis röd.Kanske jag tänkte på tabasco! Måste ta reda på om det är grönt och genomskinligt.
Tabasco är vanligtvis röd.
Det finns en mild variant av Tabasco som är grön.
Det finns också att köpa på nätet.det är ett bra substitut, men jag tänker på det som är direkt riven från roten.
Tackar! wasabi vill ha det ganska svalt.Det finns också att köpa på nätet.
Odlas på Island, av alla ställen i världen https://www.nordicwasabi.com/