Sv: Sambo, och faderskapsintyg
Kat skrev:
*Jag går automatiskt in på damavdelningen när jag handlar kläder till mig själv.
*Vanligen sminkar jag mig innan jag går ut. I synnerhet om jag ska gå på fest.
*Mina kunder väljer alltid kort och tårtdekorationer med ljusblått till pojkar och rosa till flickor.
*Tjejer har i regel låg ram på sina cyklar, medan killar har höga.
*Mormor skulle aldrig komma på tanken att säga att kvinnor är 'stiliga', trots att män är det.
*Många killar ser det inte som en komplimang om man säger åt honom att han är 'söt'.
*Tjejer som inte ler på foton upplevs som otrevliga.
*Gifta människor förväntas ha sex med varandra (och inga andra än varandra heller)
*Barn förväntas bli heterosexuella
*Makar förväntas bo hop
*Man kan inte vara juridisk 'sambo' med en syster eller en vän
*Det är okej att skratta åt män som bär klänning
*Rakhyvlar för män är kromade med svarta detaljer och raka linjer. Rakhyvlar för kvinnor är plastiga med runda former och pastellfärger.
Då måste jag kontra med hur jag bryter mot desamma!
Jag har handlat på pojk/herravdelningen fler gånger än jag kan minnas. Allra mest när jag var yngre. Utöver brudklänningen har jag inte haft klänning på flera ÅR.
Jag sminkar mig sällan. Ibland när jag ska ut, men oftast inte alls.
Min senaste cykel var en herrcykel.
Mormor skulle inte komma på tanken att kalla mig "söt".
Jag säger till min man att han är söt varje dag, och han tar det som en komplimang.
Jag ler aldrig på foton och den som tycker att jag är otrevlig får väl tycka det. Inte mitt problem.
Jag är gift och skulle strypa maken med mina bara händer om han sexade med någon annan. Jag vill inte sexa med någon annan heller. Vi gifte oss med VARANDRA för att vi älskar VARANDRA och bara vill vara med VARANDRA.
Jag har krossat många människors förväntningar på mig. I en stunds elakhet hoppades jag även att en f.d. bekants barn skulle bli homo, eftersom ena föräldern är gränsfall homofob. Jag hoppas hon blir vegan också.
Min svärmor och hennes man bodde fortfarande på skilda håll, i olika städer, när de gifte sig. Jag har svårt att förstå varför man inte vill bo ihop om man är gift.
Man kan vara juridiskt sambo med en vän om man lever under äktenskapsliknande förhållanden. Vilket ingen kan kontrollera ändå. Skenäktenskap existerar, varför inte skensamboskap? Varför vill man vara sambo - i den juridiskt korrekta bemärkelsen - med ett syskon?
Man har skrattat åt mig i herrkläder. Det bjuder jag på.
Jag har inte använt en rakhyvel för kvinnor på sådär nio-tio år.