Sambo kan inte bestämma sig?

Helga

Trådstartare
Jag vill köpa gård, min sambo håller på och velar fram och tillbaka vissa dagar vill han köpa gård, andra ska han ha hus och sedan vill han bo kvar i vår lägenhet.

Vi har varit o kollat på flera gårdar och vart intresserade av ett par men de har stuckit iväg och vi har budat på någon. Men då får sambon panik och vet inte vad han vill. Han är jätte rädd för förändringar. Det var likadant när vi skulle flytta till lägenheten vi bor idag.

Men just nu känns det som mitt liv är på paus, jag vill bo på landet och ha djur!
Men sambon velar...

Vad skla jag göra? Hur länge kan jag vänta?
Är det ok att sätta ett slut datum att då måste du ha bestämt dig?

Vi har ju ändå kollat på gårdar över 1 år nu o sambon velar fortfarande...

Jag vill köpa gård, min sambo håller på och velar fram och tillbaka vissa dagar vill han köpa gård, andra ska han ha hus och sedan vill han bo kvar i vår lägenhet.

Vi har varit o kollat på flera gårdar och vart intresserade av ett par men de har stuckit iväg och vi har budat på någon. Men då får sambon panik och vet inte vad han vill. Han är jätte rädd för förändringar. Det var likadant när vi skulle flytta till lägenheten vi bor idag.

Men just nu känns det som mitt liv är på paus, jag vill bo på landet och ha djur!
Men sambon velar...

Det låter som du tycker det är självklart att ni ska ha gård. Och att han ska ändra sig.
Om du sätter slutdatum så kanske han säger nej- är du beredd på det?
Är gården eller relationen viktigast?

Jag är lika velig jag.

Ena stunden kanon det vill jag göra andra stunden Åh nej jag tror inte jag vill...

Nu har jag och sambon köpt hus och jag våndas varje minut. Ja jag tror att jag kommer trivas där men jag gör hela tiden upp andra planer för tänk om. Jag kollar fortfarande annonser på boende både lägenhet och hus. Jag tvivlar inte ett dugg på mitt förhållande mer bara på mig själv och vad jag verkligen vill.

Låg sömnlös i en vecka över beslutande av golv till huset... och nu när jag betstämt mig tvivlar jag fortfarande på att det verkligen är rätt.

Ni har ju ändå budat på några gårdar. Så ge inte upp och ställ inga ultimatum. Tänk om ni inte hittar gården ni vill bo på innan datumet är slut? Vad gör ni då tar ett nytt?

Tror tyvärr att om din sambo är som jag så ingår velighet ;)

Vilken velpelle din sambo verkar vara
Velandet hade jag inte orkat med
Har ni varit ihop länge, har han lika svårt att bestämma sig när det gäller annat också?

Kolla, em "Sambo som"-tråd.

Min exmake och jag letade i 7år innan vi hittade en gård som vi både tyckte om och kunde köpa.
På vägen dit hade vi bott i central lägenhet, egen villa på landet och en hyrd villa på en hästgård/ridanläggning.
Så dels tar det tid och dels är det inte alls självklart att man skall bo på gård.
Varför inte ta det stegvis och börja med en trevlig villa som ni kan komma överens om?

Vill du köpa gård - så köp din egen gård. Så kan han ju antigen följa med eller bo kvar i lägenheten sen.
Sätta sitt liv på paus för att någon annan inte kan bestämma sig på så lång tid hade jag aldrig gjort.

Ett annat alternativ är ju annars att ni provar på att hyra en gård. Då får sambon känna på om det är något han verkligen vill.

Men sambon velar...

Du vill ha gård, sambon vill det antagligen inte.
Är det viktigast för dig att leva tillsammans med din sambo, eller att leva på en gård på landet?

och förresten: vaddå slutdatum för när han ska ha bestämt sig?
Hur reagerar du om han skulle säga att han inte vill bo på gård på landet? Eller är det så att du vill ha ett löfte om att du får bestämma er bostadstyp och att han ska foga sig?

Om du verkligen verkligen vill ha gård, så köp en, men din sambo kanske inte flyttar med. Jag skulle inte vilja "vänta" på någon på det sättet, så hade det varit jag och min dröm verkligen var den där gården hade jag köpt den och så få sambon välja om han vill med på tåget eller ej.

Men sambon velar...

Jag skulle göra slut omedelbart om min partner ställde mig inför ultimatum. Och omvänt. Det spelar ingen roll vad det gäller. Ultimatum är motsatsen till samtal.

Jag har råd att köpa gård själv. Och jag ser ju helst att sambon flyttar med mig till en gård, mitt drömliv hade varit jag och sambon på en gård. Men vill sambon absolut bo i lägenhet resten av livet då är vi nog inte rätt för varandra. Längtan efter gård är större. Så hade han sagt Ja eller Nej hade valet varit lätt men nu håller han ju på och velar fram och tillbaka...

Jag gjorde som jag ofta gör i relationstrådar - kikade bland ts tidigare inlägg. Ofta finns fler pusselbitar att hämta där.

Och hos dig hittade jag en tråd från i våras om att ni bråkade mycket, och att bråken alltid slutade med att han hotade med att flytta. Det låter som ett väldigt svajigt förhållande för mig, och jag förstår om han tvekar inför det stora ekonomiska - och tidsmässiga - åtagandet det innebär att köpa gård tillsammans med dig.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 617
Senast: Thaliaste
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 903
Senast: kolblakkur
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 895
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 416
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10