Salsas stallmix, ngn som testat?

nexxa

Trådstartare
Man kan ju blanda ihop sin egen mix enligt Salsa. Men kan man styra över minerler/vitamin/tilskotten i fodret. Dvs kan man styra över HELA foder blandningen?
Ni som testat, vad anser ni?

Sv: Salsas stallmix, ngn som testat?

Är också nyfiken på detta då jag blivit erbjuden detta till mina hästar till hösten (när nya höet är inne och analyserat), kör idag med deras basmix och är mycket nöjd!

Sv: Salsas stallmix, ngn som testat?

Hej!
Jag har själv inte testat stallmixen, då deras Xtra mix passade vårat hö bäst.

Däremot har vi haft ute Salsas foderrådgivare i vårat stall och fått supermycket information. Bl a då om stallmixen.
Det verkar som om man hjälps åt att arbeta fram ett foder som passar. Tex var det någon som absolut inte ville ha havre eller majs i sin musli. Då arbetade salsa fram en musli på de grunderna som passade höet ändå. :idea: Verkade superbra!

Så vill man ha några speciella mineraler eller liknande borde ju det inte vara några problem. Annars skicka iväg ett mail till dem och fråga. Väldigt bra service :)

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 090
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 866
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 444
Senast: Hedinn
·
Tjatter Jag har alltid velat spela piano, tycker det är så vackert men jag har aldrig gjort något för att följa drömmen. Men nu när jag fyllde...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
10 483

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat