Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag jobbar som en transkribent, jag översätter ljudfiler till textfiler. Spanskt företag men de har kunder över hela europa så jag sitter bara med svenska filer. Det kan vara mötesprotokoll, intervjuer - allt möjligt. Det enda som är jobbigt är att det ska skrivas ner som det låter, jag får inte rätta grammatiska fel
Men det fungerar online och det är det viktiga. Däremot är betalningen inte den bästa men det är en början.
Vilken utbildning behövs för att jobba som transkribent?
Vilken utbildning behövs för att jobba som transkribent?
Jag tror inte man behöver någon särskild utbildning. Svärmor transkriberar jättemycket. Nu är hon visserligen doktorand, men jag har svårt att tro att hon har någon särskild utbildning för transkriberingen.
Trummor skulle det vara kul att lära sig.Jag skulle vilja lära mej att sjunga opera. Jag är proffs på luftgitarr men skulle vilja lära mej spela el-gitarr och bas samt trummor.
Skulle vilja lära mej ryska, mandarin fornnordiska. Och lära om tyskan. Kan typ inget trots 3år på högstadiet och 1 år på mellanstadiet. Men har typ bara talang för språk och noll intresse för att läsa om jag inte är intresserad
Hihi,stackars grannarna om du bor i lägenhet Det går att plugga in hörlurar till min keyboard men ljudet blir uselt så vill helst inte det, hoppas av hela mitt hjärta att det inte hörs in till grannarna. I så fall måste dom vara less på Für elise nu...Jag vill lära mig att spela trummor. Tyvärr är jag inte musikalisk så jag skulle säkert ha jättesvårt att lära mig..
Tänkt att få trumma till Metallica eller Linkin Park
Men gå till musikaffären de har superfina trummor som går på dator och inte hörs utanför hörlurarna och så finns det väl typ guitar hero för trummor. Du måste kolla musikaffärerna och leta efter någon sån moderna musiker som kan hjälpa dig. Det löser du , då får du spela fiktivt till Metallica.Jag vill lära mig att spela trummor. Tyvärr är jag inte musikalisk så jag skulle säkert ha jättesvårt att lära mig..
Tänkt att få trumma till Metallica eller Linkin Park
Svarar @Lillefrun också.Men gå till musikaffären de har superfina trummor som går på dator och inte hörs utanför hörlurarna och så finns det väl typ guitar hero för trummor. Du måste kolla musikaffärerna och leta efter någon sån moderna musiker som kan hjälpa dig. Det löser du , då får du spela fiktivt till Metallica.
Nej det behöver du inte! Gå in i sytråden eller gå med i vi sytokiga på facebook så kommer du få massor av hjälp. Det är faktiskt inte så svårt alls utan jättekul.Jag skulle vilja sy mina egna kläder. Jobbar mot leverantörer som designar fantastiska tyger. Overlockmaskinen står i mammas källare men jag känner att jag måste ha gott om tid för att bekanta mig med den.
Jo, såklart du ska jaga. Gå med i JAQT. Massor med roliga jaktrelaterade aktiviteter för kvinnor.Jag skriver upp för jägarexamen om 2 veckor har egentligen inga planer på att jaga, tror inte det är min grej men har intresse för djur och natur och vill lära mig mer. Dessutom är ju maken jägare så kul att bli lite mer insatt
Vad är det som hindrar dig från att ta steget? Är det ekonomiskt eller rädsla för förändring?Jag önskar att jag var lite mer vågad och kunde släppa kanten. Skulle vilja leva på att måla, odla och sådant. Jag har förvisso ett ganska kreativt yrke men kanske inte på den mest kreativa av arbetsplatser.