Jag vet en dam som tog det när hon var över femtio.Jag skulle vilja ta körkort såhär lagom tills jag blir 34 år... känns väldigt övermäktigt att påbörja en sån process i den här åldern men åh vad skönt det skulle vara att ha körkort!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vet en dam som tog det när hon var över femtio.Jag skulle vilja ta körkort såhär lagom tills jag blir 34 år... känns väldigt övermäktigt att påbörja en sån process i den här åldern men åh vad skönt det skulle vara att ha körkort!
Vad jobbar du med?Jag tog tag i drömmen att flytta till Spanien, nu måste jag fixa det där med spanskan med, haha... Klarar mig hyfsat, men hämmas av att jag tycker att jag inte kan säga saker om jag inte kan grammatiken så den måste jag lära mig.
Samtidigt är jag rätt stolt över att jag sadlade om till ett jobb som gav mig möjligheten att flytta.
Jag jobbar som en transkribent, jag översätter ljudfiler till textfiler. Spanskt företag men de har kunder över hela europa så jag sitter bara med svenska filer. Det kan vara mötesprotokoll, intervjuer - allt möjligt. Det enda som är jobbigt är att det ska skrivas ner som det låter, jag får inte rätta grammatiska felVad jobbar du med?
Haha, det där var något oväntat. Simhopp hade jag inte ens tänkt på att man kunde börja med. Men får rysningar bara jag läser om det. Jag är så feg så jag vågar inte ens dyka från kanten, inget med huvudet först fungerar (typ kullerbyttor och sånt går inte heller). Kan du svanhoppet nu?Jag har alltid önskat att jag kunde göra ett svanhopp. Ni vet, ett sånt där när man hoppar upp från en trampolin och sträcker armarna rakt ut åt sidan i luften innan man dyker ner i vattnet. I julas insåg jag att det finns nybörjarkursen för vuxna i simhopp, så nu har jag som 44-åring börjat. Är inte äldst i gruppen heller! Har aldrig varit bra på redskapsgymnastik, kan inte göra volter eller ens hjula, men det är jättekul (och väldigt bra träning) ändå.