salmonellasmittade fiskar

Glimfeather

Trådstartare
Min systers ödla har fått flytta till ett stort terrarium så hans gammla bostad är nu tom. Ett akvarum är det faktiskt... håller just på och kollar om de tär vattentätt. Vågar man ha fiskar i det? eller får de salmonella då?

Sv: salmonellasmittade fiskar

Nä, varför skulle dom få det ? Om varken du eller syrran fått salmonella så lär ju inte fiskarna få det ;-)...salmonella smittar mellan djur och människor också ;-)

Ja, jag vet det, människor är ju också djur. vi tvättar alltid händerna efter att vi har pillat med ödlan och vi har inte bott i terrariet vilket fiskarna ska göra.

Men du ska ju rengöra akvariet eller hur ? då är det väl ingen fara...

ja, det ska jag. men fiskar är ju så känsliga.. bättre att vara på den säkra sidan, elelr hur?

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 322
Senast: Enya
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 839
Senast: fixi
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 339

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V
  • Kattraser bomba mig med info

Hästrelaterat

Omröstningar