Sällskap till ponny

Anastacia

Trådstartare
KOmmer kanske att göra mig av med stollhästen jag har till låns, det går inget vidare och vi klickar inte.
Har beslutat att i så fall inte skaffa någon mer stor häst för tillfället, men vad kan man ha som sällskapsdjur till en ponny?
Har inte ork att ha någon inhyrning så det får bli nått jag har som sällskap.
Har funderingar på en get, men det känns inte optimalt.
Har letat efter ev foderponnisar också, en äldre liten ponny som behöver ett sista hem typ, men vem lämnar bort en sådan..

Hur skulle ni ha gjort med sällskap?
Det blir liksom, sällskap åt sällskapshästen :crazy:. Kommer inte att hyra in eller lämna bort ponnyn, så det är inget alternativ.

Sv: Sällskap till ponny

En äldre shettis vore inte helt fel, de äter ju lite också :P
En ung shettis ärt också bra, men då går det åt lite mer tid till pyssel och träning.
En kanin brukar ju funka som sällskap om du inte vill ta hand om en häst men dat bästa vore ju en artfrände...

Har en kanin i stallet, men känner att det räcker inte riktigt, hon har hundar ute som går i gård brevid henne på dagarna men vill nog ha någon hon kan mysa med i hagen...

Jag är inte riktigt klar över hur du har det - "sällskap åt sällskapshästen". Har du en häst + en ponny och behöver sällskap till ponnyn när du är borta med storhästen? Då kan det funka med en get (eller varför inte giraff??:)).
Jag skulle nog överväga en inhyrning iaf..... (om möjligheten finns!). Behöver ju inte bli någon belastning för dig. Snarare tvärtom. Eller?

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 296
Senast: Juli0a
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 979
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 558
Senast: Enya
·
Träning Min favoritponny från ridskolan har nu äntligen fått pension 26 år gammal. Som tur är har jag fått förtroendet att ha hand om honom två...
Svar
6
· Visningar
1 566
Senast: Ponnyfoton
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama