Dressyrmuppan
Trådstartare
Kort och gott; Jag hittade en häst som varit till salu flera månader. Avtalade om att åka och provrida, gjorde så, sa att vi skulle höras av. I sms-konversation finns att jag skrivit att jag är intresserad av att köpa honom. _Så kul! Svarar ägaren. Bl.a. bl.a. Vi är inte helt överens om vem som skall stå för besiktningen av hästen, men jag ringer efter en vecka och frågar om jag kan komma en gång till så vi får prata igenom allt och komma överens. Javisst svarade h*n och vi bestämde tid. (dagen efter samtalet). Några timmar senare sms:ar h*n att det inte är någon idé eftersom hon inte ändrat sig så det är ingen idé att jag kommer. Ändrat dig om vad? skriver jag. Gäller det besiktningen så ok jag betalar hela om den går igenom, men bara halva om det visar sig vara ngt fel på honom. Men hon svarar luddigt om problem i familjen osv. och önskar mig lycka till i hästletandet!
Det som nu STÖR mig, är att jag känner mig lurad att ha åkt närmare 40 mil för att provrida, och sedan ångrar hon sig? Känner att jag vill ha kompensation för min resa om det går, för drivmedel är inte billigt och jag hade hellre lagt de pengarna på något annat...
Allra helst skulle jag ju fortfarande vilja köpa hästen, men det kan man väl inte tvinga någon till
Det som nu STÖR mig, är att jag känner mig lurad att ha åkt närmare 40 mil för att provrida, och sedan ångrar hon sig? Känner att jag vill ha kompensation för min resa om det går, för drivmedel är inte billigt och jag hade hellre lagt de pengarna på något annat...
Allra helst skulle jag ju fortfarande vilja köpa hästen, men det kan man väl inte tvinga någon till