Tyvärr går våra åsikter isär här för jag bibehåller min åsikt att jag inte tror ett pass på några minuter kan skada en häst så vida du inte spöar skiten av hästen, gapar och skriker på den och kastar sten på den ja helt enkelt misshandlar den.
De kan förstöra en häst förtroende för människan.
Och vad jag förstår var det inge av detta som hände? utan ryttaren krävde lite extra form, bara krävde att den skulle runda sig lite och få in ben och upp med ryggen lite för att kolla av vid provridningen vad hästen besatt för framtiden.
Någon gång måste man begära lite mer av en häst ska man aldrig våga gå framåt så kommer man ju aldrig fram i utvecklingen.
Så ska man inte kunna pressa lite då och då på en häst utan att den ska bli psykiskt knäckt så har man enligt mig en häst med ett extremt dåligt psyke och man lär inte få många kronor för en sån häst.
De flesta hästar tröttnar tillslut när olika ryttare hoppar upp och ner pådom när dom annars är vana vid att det är samma ryttare som bara rider.
Även om du inte kräver nått av en häst så rider folk olika så enkelt är det bara, och vissa hästar är mer känsliga för dessa skillnader och gillar helt enkelt inte de.
Min förra häst hon hatade nya ryttare som inte red som jag och hon visade de verkligen. Hon hoppade och skuttade och körde upp huvudet som en tupp och slickade öronen bakåt och bet i luften.
När ryttaren fick rida några gånger och jag förklarade hur jag red och de tog efter slutade hon och till slut när ryttaren red som jag vart hästen from som ett lamm
Spelade ingen roll om jag satt upp ryttare som red SG till vardags eller en nybörjare hästen hatade ryttaren likt förbannat.. OM de inte red som jag=)
Var en gång ett barn som hoppade upp och red som jag och hästen var gudasnäll, enda gången de hände under de 10 år jag hade henne.
En riktig enmanshäst till ridstil helt enkelt.
Min nuvarande häst har jag format så som jag vill och har verkligen gjort allt jag kan för att hon inte ska bara ridas av mig och bli van vid ett ridsätt.
Men alla får ju tro som de vill
vill ni tro att hästen vart förstörd av en provridning så kör på de, ring upp den som provred och skäll ut henne efter notorna kräv att hon får fixa de hon skadade eller nått sånt.