Sälja transport till utlandet?

Immer

Trådstartare
Jag är på god väg att sälja min hästtransport till utlandet. Det är privatpersoner som köper och det handlar om ett annat EU-land.
Någon som vet hur jag ska gå till väga med anmälan till vägverket osv?
Det brinner i knutarna, om allt går som jag tänkt gör vi upp affären imorgon.... :crazy:

Immer

Sv: Sälja transport till utlandet?

Ok, jag kanske ar lite efter i skallen sa har pa kvallen, men varfor maste du anmala till Vagverket?

kolla upp så du inte blir lurad bara för många bukefolk har fått riktigt skumma nästan indentiska svar på sina annonser.

/KT

På regbeviset kryssar du i EXPORT när du skickar till VV. Du måste bifoga någon form av handling som styrker att den gått ur landet, t ex Tullhandlingar. Annars kommer transporten att stå kvar på dig.

Vi exporterade till Polen men glömde denna detalj. Gissa om det är svårt att få tag på köparen....

Det är Vägverket som har hand om bilregistret. :)

Tack för varningen.
Men jag är mycket försiktig eftersom jag med intresse följt just de trådarna här på Bukefalos, efter det att min sons flickvän blivit blåst på 70 000......

Ska du till Hornbaek ikväll? I så fall kanske du ser paret som köpte min transport för en timma sedan. Bilen de färdas i är registrerad på Åland...

Immer

Tack! Jag hade tur i morse och kom fram på telefon till Vägverket, så jag fick information där.
Det verkar som om just Åländska tullen har bra rutiner på att samla in och skicka registreringsskyltarna till Sverige.
Och enligt köparna importeras det en himlens massa personbilar till Åland från Sverige nuförtiden.

Nu ska jag bara ställa mej in på en låååång väntan på det nya släpet (kommer i början av augusti!) :D

Immer

Immer skrev:
Nu ska jag bara ställa mej in på en låååång väntan på det nya släpet (kommer i början av augusti!) :D

Immer

Lite off topic, men vad blir det istället? Gillade du inte det du hade?

Kalinka skrev:
Lite off topic, men vad blir det istället? Gillade du inte det du hade?

Det blir en likadan, fast en ny!
En gång Ifor Williams, alltid Ifor Williams :love:

Immer

Aha....jag hanger inte med i reglerna. Ni reggar alltsa era slap som man reggar en bil??

Har pa Irland ar ett slap ett slap och inget fordon, liksom. Man behover inget reg bevis pa ett slap.

Jag var där i onsdags, har inget minne att det stod en Ifor där?? Stod en Gaupe (värmlandsvagn)
Kan ofs kommit en stund efter oss eftersom vi beundrade ridhallen.

Nja, de drog ju inte över transporten ToR till Danmark, utan den stod kvar här hemma. :D

Immer

Aha.. :)

Brukar för övrigt ha stenkoll på sådant. Trodde nästan att jag tappat greppet :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 711
Senast: Lhas
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
31 327
Senast: Elendil
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 222
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 149
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar