Sälja lägenhet efter förhandsvisning

Vi köpte innan visningen. Några veckor senare såldes en motsvarande för 770000 kr mer och ytterligare två veckor senare såldes en sämre(ingen utsikt, annars samma) för 435000kr mer.
Vi gjorde helt klart en bra affär.
 
Vi köpte innan visningen. Några veckor senare såldes en motsvarande för 770000 kr mer och ytterligare två veckor senare såldes en sämre(ingen utsikt, annars samma) för 435000kr mer.
Vi gjorde helt klart en bra affär.

Så mycket extra hade vi aldrig fått bor i en stor förening där det säljs en del lägenheter. De som är lika stora som våra kanske max har varit runt 150000-200000 mer än vår men då är det betydligt mer renoverade lägenheter än vår. Vår behöver det göras en del renovering på som nog går på 50-75000 uppskattar vi. Så lite mer kunde vi kanske fått vid budgivning men inte jättemycket mer tror jag.
 
Så mycket extra hade vi aldrig fått bor i en stor förening där det säljs en del lägenheter. De som är lika stora som våra kanske max har varit runt 150000-200000 mer än vår men då är det betydligt mer renoverade lägenheter än vår. Vår behöver det göras en del renovering på som nog går på 50-75000 uppskattar vi. Så lite mer kunde vi kanske fått vid budgivning men inte jättemycket mer tror jag.
Det gör det ju mycket lättare att sälja efter förhandsvisning när man som ni har bra statiskt över värdet på lägenheten :)
 
Så mycket extra hade vi aldrig fått bor i en stor förening där det säljs en del lägenheter. De som är lika stora som våra kanske max har varit runt 150000-200000 mer än vår men då är det betydligt mer renoverade lägenheter än vår. Vår behöver det göras en del renovering på som nog går på 50-75000 uppskattar vi. Så lite mer kunde vi kanske fått vid budgivning men inte jättemycket mer tror jag.
Faktum är att renoveringsobjekten kan vara mer eftertraktade än de nyrenoverade (pga corona gissar jag, folk vill ha något att göra). Min mamma letade lägenhet ett tag på en dyr ort utanför Malmö, mäklaren sa till henne att de har folk i kö som vill köpa renoveringsobjekt - men de nyrenoverade lägenheterna blir knappt sålda.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 003
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 045
Senast: MML
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 967
Senast: lundsbo
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 882

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp