Nej säg inte sådär höja priset går ju inte (för det tycker inte jag att den är värd, faktiskt) och sänka till under 40 är ju inte aktuellt heller. Och jo att man ska få en GP-häst har jag också märkt. En ville hoppa öppet vatten (min häst har aldrig gjort det någonsin) så den stannade två gånger när ryttaren inte drev sen hoppade den. Tycker jag är klart godkänt för en ung häst som aldrig gjort det innan och dessutom med helt ny ryttare. Men nä, då skulle det prutas 20k för att den inte var van att hoppa öppet vatten.
Vi har haft ett par bra folk också måste jag tillägga, känns som jag bara klagar. Tyvärr har det inte klickat mellan häst och ryttare då av olika skäl. Inga konstiga skäl utan bara kemi som inte stämt till 100 %.
Men det är lugnt. Låt dem pruta 20k.
Från priset för en erfaren GP-häst som hoppar öppet vatten utan problem - dvs lägg på 50k först innan du drar av 20k.
Det vore en annan sak om du hade gått ut i annonsen att hästen hoppar problemfritt öppet vatten och det sedan visar sig vara fel. Då kan det vara befogat att "pruta".
Men jag säger som @Lovisaleonora, visa/säg tydligt vad du tycker om oseriösa spekulanter som inte har pengarna när det kommer till kritan. Då måste man både vara knepig, fräck och helt utan samvete för att ändå komma och prova om man inte har råd. Tyvärr finns de också, men kan man hålla några stolpskott hemma så har man tjänat in många obetalda arbetstimmar.