Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Håller på och säljer häst just nu. Intresset har varit stort och haft en del provridningar. Många vill komma två gånger dessutom. MEN det märks väldigt tydligt på hästen att hon tycker att det är väldigt jobbigt med alla provridningar.
Är man konstig som säljare om man säger att man helst bara ser en provridning per spekulant? För hästens skull, för som sagt det märks att det är jobbigt för henne. Dessutom hoppas det väldigt mycket och högt på varje provridning vilket jag ibland kan känna inte är befogat för en häst i den här prisklassen som aldrig tävlat eller så på den höjden, men jag får väl i fortsättningen stoppa när hindrena blir uppåt 130-140.
Hursomhelst, ska man låta alla som vill komma två gånger eller ska man begränsa det till de man tycker passar med hästen/faktiskt är reellt intresserade av att köpa?
De som kommit flera gånger har gjort samma saker på båda provridningarna, dvs hoppat högt och mycket så det är inte direkt så att man provat hästen i olika situationer (typ hoppa en gång och rida ut en annan eller vad man nu vill).
Rent spontant känns det som om du satt ett för lågt pris på hästen utan att jag vet alls vad du säljer henne för. Med de låga priserna kommer också lycksökarna, och de lite mer oseriösa spekulanterna. Otroligt snäll häst dock som går med på så mycket hoppning med olika ryttare. Ställ krav på köparna! De som ylar om att det är köparens marknad vill man ändå inte sälja till
Du kan krasst utgå från att någon som hoppar sönder hästen på det sättet 1) inte är någon du vill att hästen ska hamna hos 2) inte själv tänkt köpa den eftersom de rider skiten ur den - vem vill ha en häst som blivit riden på det sättet.
Våga avbryt.
Jag tycker du måste våga avbryta.
80 språng tycker jag är för mkt! En kunnig hästmänniska måste kunna se vad hästen har för kapacitet utan så många språng.
Och den människan vill du säkert ändå inte sälja till.
Jag tycker du ska stå på dig lite. Ta bara ut de till provridning som du tycker verkar bra.
Jag tycker du är aldelles för snäll:/Alla låter så himla bra innan tycker jag. De har ridit de och de och är så kunniga. Sen blir det pannkaka av det :/ men har en som vill komma om ett tag som verkar super, vi har gemensamma vänner så har kunnat bakgrundskolla lite så det känns tryggt.
Kom på annan sak, nu har ett par spekulanter visat sig inte ha några pengar (men de vill ändå ha hästen gratis, dvs låna) vilket de sagt efter att vi spenderat tid och pengar på visningar, inte så kul. Kan man på något fint sätt kolla så att köparen har finansieringen iordning? Det känns som det är väldigt känsligt och lätt kan bli fel. Jag hade nog blivit lite stött om jag var köpare och fick frågan om jag hade pengar att köpa för.
Kan du inte säga som det är; du har råkat ut för folk som inte haft pengar, och sagt det i efterhand, och nu vill du bara kolla, förstås är det så att finansieringen är ordnad om det skulle bli tal om köp? En fråga formulerad så borde inte vara stötande för den som faktiskt är intresserad av att köpa, tycker jag. De som blir upprörda där är förhoppningsvis inte de som det skulle bli affär med i alla fall.Kan man på något fint sätt kolla så att köparen har finansieringen iordning? Det känns som det är väldigt känsligt och lätt kan bli fel. Jag hade nog blivit lite stött om jag var köpare och fick frågan om jag hade pengar att köpa för.
Oj vad mycket svar! Ska läsa igenom och svara mer noggrant ikväll.
Tyvärr verkar hästen blivit lite utbränd för ca en vecka sedan hade vi en provridning, en nummer två. Spekulanten hade med tränare, helt okej. Dock blev det en regelrätt hoppträning vilket vi INTE hade kommit överens om. Serier och bana, runt 80-talet språng blev det. Sen dess går hästen inte att fånga i sommarhagen alls. Ser den grimman så flyr den i full galopp
Jävla skit rent ut sagt. Det g å r verkligen inte att få tag på den. De går ute dygnet runt så det går inte att ta in de andra och vänta ut. Att flytta till stall med mindre hage går inte heller för vi får ju inte tag på den alls!
Just nu känns det piss. Helt omöjligt sälja när hästen vägrar fångas. Min teori om att det är pga alla provridningar är för att hon gjorde så en gång för 1.5 år sedan när vi tränade massor (för mkt) men då var det vinter och bara att ta in alla andra och vänta tills det blev mörkt så gick det att få in. Sen försvann det helt, är världens snällaste och lätthanterade häst annars så det känns ju som att det är lite sätt att markera att den inte orkar mer.
Att vi inte avbröt senaste provridningen var pga att det hela tiden var "vi ska bara ta något språng till". "Jo men lite till". Kommer aldrig hända igen iaf...
Alltså menar du allvar!?! 80 språng!!! Det kan väl ändå inte vara möjligt!