Sv: Sälja häst till ridskola?
jag skulle aldrig sälja en häst till ridskola. ridskolehästar har ett väldigt slitigt liv, mycket jobb(vilket iofs kan vara bra, en häst ,ed kondition håller sej frisk mkt längre) men framförallt för att det blir så mkt olika människor som rider och tar hand om hästen. de får oftast inte vara ute i hage så länge. de rids av många oerfarna som rycker i munnen och skumpar i sadeln, många ridskolehästar har felpassad utrustning, ingen tipp-topp foderstat, osv.de vill hålla kostnader nere för annars lönar det sej inte. samt att det blir mkt spring inne i boxen hos ridskolehästar, vilket leder till att många blir sura och en häst som surar åker ofta på en smäll från ngn otålig ryttare. det TS nämnde, med den ekonomiska aspekten tycker inte jag är ngn fördel. en ridskolehäst som inte kan jobba får inte vara kvar. så blir den halt LR ngt avlivas den eller säljs av billigt till ngn ridskoleunge som kanske inte är så duktig. nej, jag ser hur mkt som helst som kan gå fel. jag skulle iaf inte sälja till en ridskola, oavsett om hästen skulle passa för det eller inte.