Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nix, säljer inte till ridskola. Min unge man skulle inte låta någon sitta kvar särskilt länge och den gamle jag själv rider tar det tid att lära känna. Oändligt snäll och oändligt känslig. Idag är jag ledare för honom men det tog tid. Är dessutom en så snäll häst att vem som helst kan vara elak mot honom och ingenting händer mer än att han får ont i magen.
Som jag ser är fördelarna att det finns kunniga människor runt hästen, säljer man till en seriös ridskola vet man att de kommer ta väl hand om hästen, kanske inte just för att det är en fantastisk individ utan för att det faktiskt även finns en ekonomisk synvinkel på det hela!
Det negativa är väl slitaget som blir på dem, och att de kanske inte alltid har de mest fantastiska hagar, men å andra sidan, säljer man till någon som visar sig inte vara så fantastisk som den utlovar sig att vara så kan det ju bli så även i det fallet, hästen rids fel och dessutom har hemska förhållanden i övrigt.
Vad tycker ni?
Men jag förstår inte resonemanget: "Äh, den kan ju få det dåligt hos en privatperson med, så jag säljer den till ett ställe jag vet är medelmåttigt".
/Migo
som jobbat på flera olika ridskolor.
men de behöver väl inte vara det ena eller det andra?
Går ju att hitta kunniga bra privat ryttare.
aldrigaldrigaldrig.
På många ridskolor får hästarna inte gå ute många timmar om dygnet, de är oavbrutet folk inne hos dem i boxarna/spiltorna (jag skulle fö inte vilja att mina hästar stod i spilta).
De rider med inspännings- och hjälptyglar av alla dess slag bara för att dra in huvet på hästen.
Nej, skulle aldrig sälja mina hästar till ridskola.