bettysmatte
Trådstartare
Hur gör man bäst det? Jag har ett armband som bara ligger och "skräpar" och skulle mycket hellre vilja ha pengarna. Men hur gör man, helt praktiskt? Vem vänder man sig till?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur gör man bäst det? Jag har ett armband som bara ligger och "skräpar" och skulle mycket hellre vilja ha pengarna. Men hur gör man, helt praktiskt? Vem vänder man sig till?
Vilka avgifter då? När jag tittar på deras sida ser det ut som om de drar av 29 kr/gram i värderingsavgift. Vad mer tillkommer i avgifter?Jag skickade iväg med guldbrev(?) och det lät jättebra i första kontakt. Sen visade det sig att de la på så mycket avgifter så jag fick ut knappt halv summan. Rekommenderas inte!
Jag skickade iväg med guldbrev(?) och det lät jättebra i första kontakt. Sen visade det sig att de la på så mycket avgifter så jag fick ut knappt halv summan. Rekommenderas inte!
Vilka avgifter då? När jag tittar på deras sida ser det ut som om de drar av 29 kr/gram i värderingsavgift. Vad mer tillkommer i avgifter?
Just guldbrev.se tycker jag låter seriöst?
Hur länge sedan var det? Möjligt att de blivit bättre på att uppge sina avgifter? De får 7,6 (av 10) av Trustpilot i omdöme. Här är en artikel från 2012 som belyser problemen, men både värderingsavgift och att man måste skicka tillbaks nästa dag för att få bäst pris tycker jag framgår väldigt tydligt på deras hemsida nu i alla fall. http://www.svt.se/nyheter/inrikes/tvingades-betala-700-kronor-for-guldvarderingDet tyckte jag med, tills pengarna kom. Jag skulle välja annat alternativ om jag var du. Jag orkade inte bråka men hade fått bra mycket mer pengar om jag gått någon annanstans. Brevet med specen kom inte förrän jag hade ringt och frågat efter den.
Hur länge sedan var det? Möjligt att de blivit bättre på att uppge sina avgifter? De får 7,6 (av 10) av Trustpilot i omdöme. Här är en artikel från 2012 som belyser problemen, men både värderingsavgift och att man måste skicka tillbaks nästa dag för att få bäst pris tycker jag framgår väldigt tydligt på deras hemsida nu i alla fall. http://www.svt.se/nyheter/inrikes/tvingades-betala-700-kronor-for-guldvardering
I mitt fall bor jag vare sig nära pantbank eller något annat, så jag måste i såfall köra 8 mil enkel resa för att komma till närmsta pantbank. Också det kostar ju några hundralappar...
Hur länge sedan var det? Möjligt att de blivit bättre på att uppge sina avgifter? De får 7,6 (av 10) av Trustpilot i omdöme. Här är en artikel från 2012 som belyser problemen, men både värderingsavgift och att man måste skicka tillbaks nästa dag för att få bäst pris tycker jag framgår väldigt tydligt på deras hemsida nu i alla fall. http://www.svt.se/nyheter/inrikes/tvingades-betala-700-kronor-for-guldvardering
I mitt fall bor jag vare sig nära pantbank eller något annat, så jag måste i såfall köra 8 mil enkel resa för att komma till närmsta pantbank. Också det kostar ju några hundralappar...
Jo, det finns ett par guldsmedsaffärer. Antar att jag kan ringa och fråga om de köper guld, men det står inget om det på deras hemsidor. På den ena står det att de värderar smycken, men inget om att de köper, och på den andra står det inget om något sådant alls.Jag skickade in i början av 2014. Har du någon guldsmedsaffär i närheten? De brukar köpa har jag för mig.
Vilka avgifter då? När jag tittar på deras sida ser det ut som om de drar av 29 kr/gram i värderingsavgift. Vad mer tillkommer i avgifter?
Just guldbrev.se tycker jag låter seriöst?