"Sälj" din hund- ironiska annonser

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Galathea
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 122
  • Visningar Visningar 16 285
Sv: "Sälj" din hund- ironiska annonser

Äldre borderterriertik säljes.
Gammal, fin dam, 13 år. Passar perfekt till den lata då hon anser att längsta promenaden inte bör överstiga tio minuter, vill man gå längre får man genast ett ankare i andra änden av kopplet. Tycker du om sovmorgnar passar denna damen utmärkt då hon gärna ligger och drar sig till framåt tolv tiden själv i sängen som hon såklart har lagt beslag på, så jag råder till att man har en extrasäng. Billig i matväg då hon gärna sätter sig och käkar gräs när man är ute för att fylla ut magen, se dock upp i köket, hon är jämt i vägen och blir trampad på titt som tätt. Leksaker behöver man inte bry sig om då det medföljer en liten gul boll. Enligt henne är det denna bollen eller ingenting om man nu nödvändigtvis måste leka nån enstaka gång i halvåret. Mycket snäll mot barn, kommer det en skrikig liten unge sätter hon sig bara ner och ser mycket lidande ut.
Säljes pga att ägaren vill skaffa nåt med lite mer fart, kanske en sengångare.

16279032.jpg

Haha :rofl:

"AIIYAAA, jag är en ninjaaaaa!!"

Bordercollie-hane till salu. Ett vallningsunder!

Positiva saker med detta praktexemplar:
*kastrerad = bryr sig inte ett dugg om löptikar*artros i armbåge = ursäkt till att köra korta träningspass och lägga sig på soffan tidigare
*hatar barn = ursäkt till att slippa snoriga ungar som ska krama hunden

Det finns massor med positiva saker om denna ypperliga hanen. Onödigt att räkna upp alla här. Du måste ju ha nåt att upptäcka själv.

Negativa saker om guldgossen:
*gammal = du behöver inte stå ut med honom så länge
*halvsenil = han glömmer om du varit dum
*halvdöv = du har nåt att skylla på om nån påpekar din inkallning

*kastrerad = äh, han är ändå oreggad så det är inget negativt att han inte går till avel
*gammal = skulle du av nån anledning gilla honom så är det ju synd att han inte lever så länge till
*halvsenil = när han väl är framme hos fåren vet han inte om han ska flytta dem mot dig eller från dig
*halvdöv = när du blir lite sinnesförvirrad och ropar fel kommando hör han inte vad du säger men gör rätt ändå eftersom han ser vad du vill på ditt kroppsspråk. (jäklar, detta var ju positivt) då kommer det negativa med kroppsspråket:
*otroligt bra på att läsa kroppskommandon = våga inte vinka till grannen, hunden kanske hämtar traktorn

Det viktigaste med hunden är att han morrar om du kramar honom. Släpper du inte biter han dig.
Vill du att han ska vara billig i maten är det bara att stressa honom lite. Då matvägrar han.
Han kan gå i koppel men är inte van vid det. När kopplet används är det nåt roligt på gång och det gäller att hålla i ordentligt för det går undan när det är på.

Bild bryr jag mig inte om att sätta in. Du vet väl hur en BC ser ut.?.

Pris?? Tja, du kan nog få åtminstone 4 år med honom om du tar det lugnt och jag vill nog ha minst 2000kr per är han nog kommer leva.
Är nämligen i behov av snabba pengar. Videon, dvd´n och diskmaskinen har lagt av och mikron är på väg att ge sig.
Vi säger 8000kr och om du bestämmer dig snabbt kan du få ett balsnöre med som koppel.

Tänkte att jag får lägga till en bild i alla fall. Måste ju tala om att trots att minnet och hörseln är dålig så är synen ypperlig. Denna gamle mannen har röntgensyn!!!
sp%C3%B6khunden.jpg

Hoppas att detta påverkar till en snabbare försäljning.

KLOCKRENT!!! :bow::bow:

köper honom om det är 4 års garanti på röntgensysnen

:rofl:

Femenin och schizofren beaglehane/tik säljes

TVÅ PERSONLIGHETER TILL PRISET AV ETT!!!
Till salu på grund av att han/hon aldrig kommer att kunna användas i avel, då han/hon tror att han/hon är en tik, lystrar till namnet sofia (heter egentligen Ådi).
Sofia gillar massage, manikyr, extremt dyr mat (inget annat är bra nog), nya halsband, många halsband och promenader där det inte finns vattenpölar. Får hon/han själv välja så är det utställning varje dag då hon/han kan dela med sig av världen av sin egen storhet, oslagbarhet och naturligtvis skönhet.

Den andra sidan heter Ådi och är jakthund, Jathunden Ådi jagar hela dagarna och tar med ett rådjur på ryggen och en hare i munnen varje dag så maten är säkrad, se till att ha en varm säng redo för så fort han kommer in genom dörren blir han Sofia igen. Han är tyst och gör inte mycket väsen av sig.

Vid snabb affär ingår en halt surkärring som biter barn och andra tikar, hon är däremot lätt att para med allt, en stol, en sko, kanske en dator eller rent av en annan hund, valet är ditt vad.
Om surkärrningen
Hon sover hela dagarna
kan inte jaga
kan inte gå i koppel
kan inte tränas med
kan inte ställas ut
stjäl mat
går inte att klippa klorna på
Hatar andra hundar
hatar nya människor
hatar barn
hatar uderliga saker
ÄLSKAR mat
är fet

här på bilden i standardutförande

Ja, helt enkent 2-3 toppenhundar som gör allt för dig, slå till idag, och är du snygg, man, rik och heterosexuell får du en matte på köpet! kan det bli bättre!

KL

KL

Självmordsbenägen Kelpietik på snart 2år omplaceras pga allergi och ändrade familjeförhållanden.
Passar dej som gillar action och fart då denna dam är helt utan självbevarelsedrift. Hon spenderar promenaderna med att springa in i träd, stenar, lyktstolpar, hoppa från tak, ner i djupa diken och ja, you name it.

Hon har en gedigen meritlista inom bygg/rivningsbranchen, hon är världsmästare på att kapa golvlister, riva tapeter (hur bra dom än sitter), göra spån av dörrkarmar, lugga mattor mm.

När hon löper förvandlas hon till ett monster, en hynda, sticker så långt som de behövs för att hitta närmsta hanhund om hon får chansen,
har ni hanhund hemma springer hon runt och gnäller/ylar/skäller och sticker rumpan under nosen på honom så fort hon bara kan.
Hon behöver med andra ord inte motioneras under denna period, bara släpp henne lös så kommer hon eventuellt tillbaka, och kanske väntar sedan överraskningar några veckor senare.
Dessutom sliter hon av tikskyddet och lämnar gratis konfetti till alla som vill ha utav bindan, helst i soffa eller säng.

Hon kommer emellanåt in i "jag kan inte vara ensam-perioder", hon hinner tugga i sej förvånansvärt mycket på kort tid för att vara så liten.
MEN
eftersom att hon är Kelpie så är hon självklart väldigt lydig (när hon vill), såna är ju Kelpies. Och hon är söt, och otroligt charmig, när hon själv vill.

10månader Borzoi hane säljes!

Feminim och nätt hane behöver hitta nytt hem. Då han är norrman kräver han ett berg att klättra i, jordkällare går an. Kan med fördel gå lös hela tiden då han drar och biter i kopplet. Älskar katter och andra hundar, biter inte så jättehårt! Mycket bra vakthund när mörkret faller på, rensar rent på undomar med munktröjor om du släpper han på dem. Mycket billig i drift då han matvägrar.

Säljes gärna till aktiv jägare som vill lägga geväret på hyllan - han både springer ikapp och fäller bytet åt dig.

Säljes till högstbjudande då jag behöver förnya min garderob då det är hål i alla kläder. Obs inte hunden som bits!:angel:

DSC_1404.jpg
[/IMG]
lustigP.jpg
[/IMG]
vakthund.jpg
[/IMG]

KLOCKRENT!!! :bow::bow:

köper honom om det är 4 års garanti på röntgensysnen

:rofl:

Självklart. Det är livstidsgaranti på denna modellen.

Det finns två typer av BC. Den med enbart vallning och sen den ovanliga vallaren med röntgensyn. Som jag skrev tidigare, detta är ett praktexemplar!

Självklart. Det är livstidsgaranti på denna modellen.

Det finns två typer av BC. Den med enbart vallning och sen den ovanliga vallaren med röntgensyn. Som jag skrev tidigare, detta är ett praktexemplar!

ok, jag tar honom!!

du kanske vill byta mot en könsförvirrad schizofren beagle? utan röntgensyn dock...
men kanske ändå? :bow:

ok, jag tar honom!!

du kanske vill byta mot en könsförvirrad schizofren beagle? utan röntgensyn dock...
men kanske ändå? :bow:

Beageln är jag inte intresserad av men du kanske har en väl fungerande diskmaskin att byta med. ( inte modellen på fyra ben och en tunga bara)

*kl*
Säljes billigt alt. bortskänkes.

Renrasig korsning pitshire.
Kan allt när han själv vill och har lust. Selektiv hörsel men har utmärkt luktsinne och mycket god syn.
Älskar andra djur, har egna katter hemma.
bebbarnaozingo4.jpg

Stor hjälp vid skogsarbete.
HPIM0092.jpg

Äter allt.
mobilen002.jpg

Ligger överallt i alla ställningar.
IMG_0027.jpg

Zingo.jpg

Älskar solen
IMG_0017zingo.jpg

Passar folk som jobbar natt då han inte vaknar förrän framemot 3-tiden på em. Måste dras ur sängen före dess. Bör komma till någon som inte är så rädd, då han är rädd för nästan allt. Kan ej bo på andra våningen eller högre eftersom han är höjdrädd. Köparen bör ha dåligt luktsinne då det kommer obeskrivliga dofter från honom.

Beageln är jag inte intresserad av men du kanske har en väl fungerande diskmaskin att byta med. ( inte modellen på fyra ben och en tunga bara)

hmm... näe men jag har gamal diskborste som jag skulle kunna undanvara?? då får med disksvamp och diskmedel till det också, är riktigt sugen på den där röntgensynen. :bow::rofl:

Jag ska ALDRIG mer klaga på mina hundar mer efter den här annonsen :rofl:

Du och Krasux får säga till om ni vill byta bort Grima eller Glimma ett tag (bråttom, Eya löper) :angel::D

Jag har även en till för omplacering om de skulle vara intressant:

Kastrerad Kelpie, 4år: REA, perfekt julklapp!!!

En väldigt väldigt entusiastisk och positiv Kelpie som har livsglädje så de räcker till en hel kommun. Han har många passioner här i livet men de som toppar hans älska-lista är att lyda kommandon.
Säg åt honom vad han ska göra och han gör det- vad som helst och hur många gånger som helst i vilken situation som helst.

Han skulle aldrig aldrig någonsin göra något han vet är fel,
däremot kan han ibland vara säker på att du vill att han ska göra nåt som han inte får.
Han kan exempelvis sitta vid soffan och tigga helt ohyfsat,
så säger man åt honom (med lite lite för ljus röst) "lägg dej",
och vips så äter han upp din goda macka.
Sen tittar han på dej med hypnotiska, oskyldiga bärnstensfärgade ögon som säger
"Maatteeee, du saaaa; Taaaa den goooda maaackaaaan Miiiidas, den föööörtjäääänade du".
Och eftersom att han är så lydig och snäll så tror man genast att man faktiskt sa att han skulle ta mackan... Så han är smart också, mycket mycket smart.

Han är lika snabb som han är smart.
Tänker du gå ut i köket så står han redan vid diskbänken, tittar du mot balkongen så står han redan vid dörren, du behöver i princip bara tänka på att gå ut och tittar mot ytterdörren så har han redan varit ute.
Vem kan motstå denna hund liksom??

Han är en enmanshund men ett tiomans-arbete. Han blir aldrig någonsin trött,
du kan träna vad som helst- han älskar det.
Det är bara *mera matte-mera matte- mera, mera, mera*
Om han utom förmodan blir trött så blir det istället
"mera,mera,meramera-ra-ra-ra-ra-aaaaaaaaaa" *hoppa, studsa, skälla*
När han börjar tugga på ditt vänsterben har det gått för långt, då rekommenderas att genast avsluta, därefter lämnas inga garantier.

Han skulle passa utmärkt i ett hem med barn då han är en jättebra barnvakt.
Om ungarna springer för mycket eller lever om för mycket så kan han tänka sej att nafsa i armar, ben (eller de han kommer åt), självklart bara i uppfostringssyfte.
Samma sak om han blir trängd, vilket han väldigt lätt blir, men de är ingen fara, han biter inte så hårt.

Han är hunden som alltid är redo, han älskar dej, älskar mej, älskar promenader, älskar lekar, träning, bilturer- älskar livet.

Han har en väldigt fin brunfärg, passar till rött, så varför inte passa på att köpa honom under rean och ge bort honom med en röd rosett runt halsen till jul?

PS. Alla eventuella frågor och tankar om att han skulle vara stressad undanbedes, han är INTE stressad, bara glad och positiv.

Säljes

Brunmålad labrador
Snäll hanhund säljes. Billig i drift, äter möss som han fångar själv. Även mkt duktig på att roa sig själv då han gärna står och tittar rakt ner i golvet. Kan många konster t.ex le, hoppa högt, äta höbalar. Är rumsren när han är på bra humör. Högstbjudande

th_smile.jpg
Stitch ler

th_P1030478.jpg
och han kan sitta i knät på matte trots sin storlek

th_IMG_7903.jpg

th_hund3.jpg
hoppar högt

P1030058.jpg
stitch badar

Jag döör! :rofl:

Jag tror att jag behåller Glimma, även om hon kissade inne 6 gånger hos mina föräldrar på min födelsedagsmiddag. :crazy:

Men det där löpet lät ändå inte så lockande :p

KL

6 årig Norrbottenspets hane med ovanlig färg säljes. Färgen är det enda som gör honom till någoting oförglömligt. Denna hund kallas jakthund, och visst kan man se den talangen ibland, möss och andra små djur på 4 ben slinker mer än gärna ner. Och om matte och husse är riktigt aktiva kan hunden hjälpa till att få tjäder till middag. Matkostnaden varierar mycket beroende på årstid, vissa dagar äter han för en schäfer och andra som en chihuahua, ändå lyckas han aldrig hålla sig i normal vikt. Den här enormt glada hund passar dig som gillar överaskningar, ena dagen är han full av entusiasm och vilja att göra dig till lags och nästa dag ska allt göras mycket långsamt och om det inte är akut så gör han det inte alls. Öronen ramlar automatiskt av om man planerar att promenera eller träna med någon annan hund. Han är en riktig "tyck synd om mig" hund och gör ingenting om allt inte stämmer.

Tex. om han fryser om tassarna är det bara att flytta på sig och ge plats åt hunden.
24757795.jpg

Vet mycket väl vart han får vara och vart han inte ska vara. Skulle aldrig få för sig att hoppa upp på diverse möbler för att se lite bättre.
24758098.jpg

Och skulle du mot all förmodan bli sur på honom smälter hjärtat när man ser in i dom kloka ögonen.

24758097.jpg

Denna hund passar dig som tycker att fåglar är äckligt och jaktresultaten inte är så noga. Har du även ett köksbord bredvid fönstret och du tycker alltid att hunden ska komma i första hand vad det än handlar om, ring mig omedelbart!

Säljes till högstbjudande.

Liknande trådar

Övr. Hund Den kemiska halvårskastreringen börjar lyda mot sitt slut (väntar på en "riktig") och det bor ca 7000 löptikar i området (nått åt det...
Svar
12
· Visningar
1 748
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka