"Sälj" din hund- ironiska annonser

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Galathea
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 122
  • Visningar Visningar 16 285
Sv: "Sälj" din hund- ironiska annonser

ewe155.jpg

Negativa saker:
* hon är endast 1 ½ år så hon kanske lever länge

Jag tar henne!:p

Tillfälle!
Demonbesatt valp säljes till exorcist, satanist eller någon annan ockult person. Senaste tiden har vår hund uppvisat ett något oberäkneligt beteende och bör därför få ett nytt hem.
Misstanke finns om att han blivit vampyrbiten och kan därför fås billigt (notera personen till vänster i bild, misstänkt lik vampyr, OBS. Ingår ej!)
n682311756_1691372_5867.jpg

Han föddes hos en skenhelig uppfödare (kyrkopastor) på västkusten och uppvisade redan från början vissa demoniska tendenser (ögonen!).
%7B94751C47-A594-48A7-BA1F-9271602B9A12%7D.jpg

Han växte väldigt fort och lärde sig springa tidigt. Kort därefter började han föra samtal med oss på hundiska. På bilden nedan visas hans eminenta kondition och vinthundsliknande utseende (notera att testiklar inte medföljer, dessa försvann under mystiska omständigheter för några år sedan):
%7BBA6EA4B3-35AB-4530-B5CD-5CB58C91CAC2%7D.jpg

(OBS! Bilden är gammal, tagen 06 juni 06! Då: ca 20 kg, Nu: ca 30 kg)

Han har under åren försökt hypnotisera folk att ge honom diverse saker, typ korv. Förvånansvärt ofta lyckas han. Kan det ha med hans blick att göra?:
%7B425A6F3A-A253-49C0-9022-4DE99E97C4F1%7D.jpg

Hunden har med tiden blivit väldigt hemlighetsfull och misstänks veta något som vi inte vet. Han verkar spela oskyldig...
%7BCF13BF13-4CEA-4398-9DE9-33B45CEE2C6B%7D.jpg

Nu på senare tid har han ockuperat både soffor och sängar samt skrämt katterna från vettet. Vi hoppas att han kan få ett gott hem hos någon som uppskattar hans udda förmågor och som kan vidareutveckla dessa.

Säljes med biabädd, hundbur och bajspåsar. Vid snabb affär medföljer även två lättskrämda terroristkatter som kan användas för nattlig ljudtortyr.

Hör av dig snarast! Vi är rädda nu...

*kastrerad = äh, han är ändå oreggad så det är inget negativt att han inte går till avel
*otroligt bra på att läsa kroppskommandon = våga inte vinka till grannen, hunden kanske hämtar traktorn

Det viktigaste med hunden är att han morrar om du kramar honom. Släpper du inte biter han dig.
Vill du att han ska vara billig i maten är det bara att stressa honom lite. Då matvägrar han.
Han kan gå i koppel men är inte van vid det. När kopplet används är det nåt roligt på gång och det gäller att hålla i ordentligt för det går undan när det är på.

:eek: Låter som en nästan exakt kopia av min vovve :rofl:

25096244.jpg

Kastrerad tik säljes då hon inte längre kan få valpar.
Hon är otroligt lugn att ha kopplad det är din uppgift som ägare att dra henne runt promenadera. Om du däremot släpper kopplat får du en valp. Mycket smart.
Hon är 3 år, väger nästan 60 kg. Hon älskar mat äter ca 1 liter om dagen sen tillkommer det ni slänger i komposten eftersom denna underbara snälla hund både tömmer komposten med kaffesump och äggskal samt slickar ur slaksen behöver ni aldrig mer göra det igen.

25096254.jpg

Hon älskar att umgås med hundar som ser ut som henne annars kan hon låta som ett monster. Men ha henne lös vid möten med andra hundar. Annars kan hon lätt dra omkull en om man inte är beredd. Men som sagt det får du också träning av.
Hon älskar att sova i i sängen och då gärna på dig så en 90 säng funkar perfekt.
Ni behöver ingen ringklocka så fort någon är nära ert hus så skäller hon. Hon får anfall när man kommer hem efter att vart borta ett tag hon skäller och hoppar på allt hon kan.

Säljer henne endast till någon som bor i skogen där hon kan vara lös. Jag orkar inte dra runt på denna hund längre. Har tröttnat på att dammsuga och borsta denna hund så ofta. Hon tappar hemskt mycket hår skulle passa perfekt för en ensam kvinna som stickar och gärn eget garn.
25096248.jpg

Glömde tillägga att hon älskar att bli borstad och så fort det ska duschas så har du hunden med dig unberbart en blöt hund och du får sällskap.

Senast ändrad av en moderator:

För ett tag sen lade jag ut en annons i den här tråden på min BC hane. BC tiken behåller jag gärna men nu tänkte jag annonsera ut min Jack Russell tik.

Har nu tröttnat på detta gamla åkerspöke. Kanske kan hon vara till glädje för nån annan stackars sate.

Om man har svårt att lyfta på fötterna när man går är hon perfekt. Släpar du med fötterna så ramlar du. Hon är ALLTID i vägen!

Du behöver aldrig vänta på att nån ska knacka på dörren. Hon har redan talat om att någon är på väg mot huset minipolis som hon är.

Du behöver inte bekymra dig om att vara herre i ditt eget hus. Hon basar med järntass.

Trots sin ålder så hänger hon faktiskt med på långa turer. Tröttnar hon så sätter hon sig ner och väntar på att bli buren. Du kommer att få massor med motion eftersom hon gör detta helt tyst och du inte upptäcker att hon är borta förrän du hunnit en kilometer bort och därför måste gå tillbaka för att hämta henne.

När det gäller platsen i sängen ska du inte tro att hon ryms i ena hörnet. Nej, nej. Hon lägger sig på tvären så du får ligga på kanten. Just det, täcket kan du glömma också. Damen gillar värme.

Kattlådan behöver du aldrig städa mer. Hon är snabbare än blixten.

Väckarklockan kan du slänga. Detta är hunden som är upp och väcker tuppen.

Du behöver inte stå ut med henne så länge hon är 11 år och dör förmodligen snart.

Hon är inte lätt att stänga in heller. Där huvudet kommer igenom kommer så även kroppen.(som en råtta ungefär)

Det viktigaste av allt. HON SER ALLT!!!!

1330289.jpg

Även i soffan tar hon upp plats och snor täcket.
Hpim2278.jpg

Hon ser ofta väldigt glad ut men hon kallas inte för terroristen för inte.
embla3.jpg

Så vad får man för hund??
En gammal terrorist med dåliga tänder som hör och ser allt. Hon är billig i drift. Har aldrig varit sjuk. Koppelvan och handtam är hon.
Dumpar henne för bottenpris. Kan även tänka mig en bytesaffär.

Äldre borzoi hane säljes.

Mycket bra vakthund, ligger stilla i hallen och lyfter inte på huvudet förrän man kliver över honom då hoppar han upp och trycker sin beniga rygg i skrevet på inkräktaren.

Mycket lydig och lätt att ha lös då han kommer vid första inkallning.

(om han känner för det)

Men han är inget för nybörjaren då han kan vara svår med smådjur.

zaloizar.jpg

och han fungerar bara med andra stora hundar.

dragkamp.jpg

Han tar absolut ingen plats i sängen.

kramis2.jpg

Har även haft honom uthyrd till bävrar som dammdämmare.

zalo2.jpg

Vill du idka blandras avel så är han hanen för dig.

zalojesus2.jpg

Han är väldigt aktiv och har svårt att varva ner inomhus.

zalo3.jpg

Priset är lite högt eftersom han kan flyga

zalo.jpg

Endast seriösa köpare, 20.000 kr

Bild006.jpg

Liten fet cocker spaniel tik säljes omgående då jag är trött på att hon tar min plats i soffan hos husse :o
en perfekt hund för dej som är trött på att vara sällskap framför tv.n
ersätt platsen med denna hunden ;)

nyakameran-4-08756.jpg

Och oroa dej inte för rastning hon följer bara med husse ut ,om du inte vill dra henne i koppel på en runda för motionens skull .
nyakameran-4-08759.jpg

Detta är det enda exemplaret som blir lycklig av att gå in :o

perfekt att göra flätor och tofsar på skulle säkert uppskatta på klädning då hon inte rör en fena vid hantering .

anske är hon något för den händiga hemmafixaren ?

oregistrerad ovaccinerad men super frisk och med fin stamtavla

soffa kan ingå vid snabbt köp dock inte husse (ännu) BUD !!!

Senast ändrad:

Har du för mycket tvätt?
Spenderar du alldeles för mycket pengar på peelingkrämer?
Känner du dig lätt ensam (tex om du inte har sälllskap på toa)?
Har du ett behov av att bli avgudad?
Har du bra balans och stabil ekonomi?
Behöver ditt hem och din dusch ett lager av rödvit päls?
Om svaret är JA har jag hunden för dig!

Lämna rummet två sekunder och tvätten i din tvättkorg liknar konfetti, lock eller upphöjd plats är inget hinder för denna herre.
Du behöver garanterat aldrig mera vara ensam, spaniel som han är så befinner han sig högst två dm från dig och därmed ständigt i vägen. (bra balans är ett måste)
Självklart sover han i sängen och lämnar då av en ansenlig mängd sand, grus och småsten, vilket effektivt klarar av alla kroppspeeling.
Säljes då han äter dyrare mat än jag (är allergisk endast hills z/d funkar), tycker att allt vad träning heter är dölöjligt, men blir galet stressad av att inte aktiveras, och ffa för att jag är trött på att bada hunden oftare än jag själv duschar.

Han är dock mycket snäll och är en väldigt elegant och gracefull herre vars uppsyn utstrålar intelligens:
DSC00425.jpg

Underbart söt!

Låter som en mycket härlig och praktisk hund, hon kan få komma hit och ligga och sällskapa i soffan med min valp. Och så kan hon fungera lite som motvikt när min valp är på bushumör. Perfekt! :love:

Renlig hund säljes. Tvåla in och håll bara i.

_MG_6780.jpg

För garanterat in värdighet och klokhet i ditt hem på ett sätt endast förunnat en schäfer.

DSCN4318.jpg

Assisterar med köksgöromål

korv_apport.jpg

Lessnar du kan du uppmana henne att "sticka och brinna!"

_MG_1882-Edit.jpg

Tyvärr kommer hon oftast tillbaka.

_MG_1885-Edit.jpg

Knapplån.

Nu vill jag se fleer annonser här, denna tråden är ju dörolig!

Liknande trådar

Övr. Hund Den kemiska halvårskastreringen börjar lyda mot sitt slut (väntar på en "riktig") och det bor ca 7000 löptikar i området (nått åt det...
Svar
12
· Visningar
1 748
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka