Re: Saknar ni islandshästmänniskor nånsin de \"store brune\"?
VERKLIGEN!!! fast så sålde jag ju min isis för att jag vantrivdes så mkt, men man e ju fast då man inte har råd med en pålle och nu rider morsans isis
:smirk:
jag som gillar att hoppa tycker verkligen att det är ett minus med gångartshästar, och det är ju inte bara fem gångarter(om man har en passgångare) utan typ
femtioelva då dom kan blanda alla också!!!
FY F**N!
ok att hoppa en stock i skogen rakt fram men på volten?! don´t think so... grisepass rakt igenom och kommer man ur en kurva så e man ju körd...
och för att inte snacka om hur underbart det var att känna på en riktig trav senast jag red "riktig" häst!!! man behövde inte häva sig upp från ett obetydligt "tram steg" utan man får ju en härlig "knuff" och underbar rytm!!!
och galoppen sen! ingen markbunden seg historia!!!
tycker verkligen att det är mkt slit för inte mkt belöning!!! varför inte typ köpa en connemara, fjording eller new forest ist? samma slags hästar med psyke-hållbarhet-storleken men allt går så mycket lättare!!!
jag e alldelles för dålig för att kunna tycka att det är värt och kul att rida isis, sen e jag ju ingen dressyrryttare heller som tycker om att träna gångarter varv efter varv... :smirk:
men just nu har man ju inget val
tycker att isisar är den mest missförstådda rasen eg. många tror att de är de mest lättridna skogsmopparna som finns.
om de kunde veta hur fel de har!!!
herregud kolla bara vad man tävlar i!
hålla en bra gångart ett helt varv!!!