jag kollade också safir sadlarna på VM, men gillade inte iden med älghud riktigt. det är tydligen väldigt poröst och slits snabbt. sen tyckte jag att de var lite höga och kompakta men annars gillade jag konstruktionen.
oja
branderup sadeln är underbar, är just nu väldigt inne på den senaste, eponan, som jag dödslängtar efter att köpa, men tyvärr är plånboken inte så stor.
nån som prövat den på en islandshäst? tycker att den är underbar att sitta i eftersom den tillåter en helt lodrät sits och är utskuren så att låren kan hänga rakt ned.. faktisk den enda sadeln jag prövat som verkligen tillåter det, utan att man blir obekväm efter ett tag... fast jag är säkert väldigt efter i utvecklingen
...
och sen gillar jag läderbommen. men storleks mässigt vet jag inte hur den funkar på en isis, har bara ridit knabstruper och nordsvenskar i den
och dom är aningen större.. nån som prövat den på en isis?
jag har varit inne lite på nordica också, men jag tyckte den var lite bred i sitsen, det fanns inte riktigt plats för låren att hänga rakt ned, så man åkte bak på rumpan litegrand
lite krånglig är jag allt
men jag vill att allt ska klaffa, både för mig å pållen innan jag köper nåt.
just nu är det filt å pad som gäller, tills ja hittat nåt bättre
vad är det för pad som finns på börjes med kanal? som är bra att ha under bomlösa o liknande? det blir väl nån bomlös tillslut antar jag.....