Saknar min Nalle

P

PetraC

Är det någon mer än jag här som pga omständigheterna har blivit tvungen att omplacera sin ögonsten.
I mitt fall kund vi inte ha kvar honom pga sambons allergi.
Vi lämnade Nalle hos sina nya ägare i sommras men det går inte en dag utan att jag tänker på och saknar honom.




:cry: :cry: :cry:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Saknar min Nalle

hej. jag omplaserade min kille för ca 1år sen nu. pga av han var helt enkelt för mycke hund för mig. jag kunde inte tillgodose hans behov. tänker på honom ofta men jag vet att han har det bra.
 
Sv: Saknar min Nalle

Vi har omplacerat våran dv schnauzer tik pga att det inte funkade med de andra hundarna.
Vi kunde lösa det så smidigt att en väninna som har en avkomma till tiken, tog henne. Vi äger henne fortfarande och står för försäkringen men i övrigt så är det hennes. Att vi fortsatte att stå för ägarskapet är för barnens skull, de ville inte bli av med lilla Dana, men förstog varför. Så därför har de fortfarande full rätt att kalla Dana för deras och det var viktigare än vart hon bodde. Sen kan de hälsa på henne hur mkt de vill.
 
Sv: Saknar min Nalle

Jag vet ju att han har fått det bästa tänkbara hem man kan ge en hund. Han får vara ute med husse och matte hela dagarna, han slipper hundgård och koppel och han har en bernen sennen kompis.
 
Sv: Saknar min Nalle

Jag har inte omplacerat, men har själv en omplacering p g a skiljsmässa och ändrade förhållanden. Kan säga att JAG nästan grät då jag mailade med f d husse och han berättade att yngsta dottern, sådär fem år, hade fått en saknads- och gråtattack ett halvår efter att vi tagit över vovven... De har stående inbjudan hit om de vill hälsa på, men det har inte blivit av. Jag vet inte om de tycker det känns för jobbigt, eller om det helt enkelt bara är för långt.
 
Sv: Saknar min Nalle

Vi har varit och hälsat på en gång, och antagligen blir det väll en gång till till våren, människorna som tog över Nalle är helt underbara så vi åker dit lika mycket för att få träffa dom som att träffa Nalle:bump:
 
Sv: Saknar min Nalle

Jag har haft en omplacerings vovve , och har en idag :)
Den första pga ägarens sjukdom och senare död :cry:
Och den andra pga att det blev för mkt , dom fick sitt femte barn...

Kommer en bild på min gamla pojk och på min nuvarande pojk :):love:

Gammelvovven , Frasse , Cairnterrier


Nuvarande vovven , Pelle , Mellanpudel
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 630
Senast: ii-ssa
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 209
Senast: Sesca
·
Övr. Hund Jag känner mig helt knäckt och behöver input, om så bara av främmande människor på nätet... För att försöka göra en lång historia kort...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
11 200
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Hej! Min mellanpudel är 7 år och har ätit kortison sedan han var drygt 1 år pga IBD. Han har stått på lägsta dos och det har fungerat...
Svar
9
· Visningar
806
Senast: Lillkin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp