Saknar Gotmail.com

Skorpion76

Trådstartare
Som ni vet finns det ett helt gäng olika mejladresser eller rättare sagt domäner där man kan registrera en gratis mejladress. Det är bara att välja och vraka och få en högst personlig mejladress för den som vill. min gmail (Googles mejltjänst) fungerar bra. Det är ganska många som använder tjänsten och den har till och med gått om hotmail i popularitet. jag hsde en hotmail först, men den hackades och därför började jag använda gmail, men sedan började jag kolla upp olika gamla domäner och då visade det sig att en domän som jag har tyckt bra om har varit Gotmail. När jag kollade upp domänen visade det sig att den står till försäljning och om jag har fattat det rätt är det hotmail som har köpt domänen. Det tycker jag är synd eftersom jag tycker att det skulle vara fräckt att ha en mejladress som heter username@gotmail.com.
Craxy Pethead

Efter att ha insett att många mailleverantörer - i synnerhet de som huvudsakligen levererar andra tjänster som mobiltelefoni eller internetaccess - verkar se mailtjänster som något nödvändigt ont och som man helst skulle slippa, tog jag nyligen ett beslut. Jag gick all-in och registrerade en egen domän (med tillhörande mail). Nackdelen är att det innebär litet, men bara väldigt litet, egen administration men fördelarna är bl a att det är jag som styr kontot. Och att jag kan flytta domänen till vilket webbhotell jag vill, om jag vill. Kostnaden är ungefär densamma, eller strax under, vad jag betalat för enbart mailtjänst hittills från en kommersiell aktör.

Nu har jag username@username.se - eller i praktiken vadjagvill@username.se plus hur många ytterligare mailkonton som helst, med gott om lagring, plus websidesutrymmet om jag bestämmer mig för att använda det till nåt kul.

Efter att ha insett att många mailleverantörer - i synnerhet de som huvudsakligen levererar andra tjänster som mobiltelefoni eller internetaccess - verkar se mailtjänster som något nödvändigt ont och som man helst skulle slippa, tog jag nyligen ett beslut. Jag gick all-in och registrerade en egen domän (med tillhörande mail). Nackdelen är att det innebär litet, men bara väldigt litet, egen administration men fördelarna är bl a att det är jag som styr kontot. Och att jag kan flytta domänen till vilket webbhotell jag vill, om jag vill. Kostnaden är ungefär densamma, eller strax under, vad jag betalat för enbart mailtjänst hittills från en kommersiell aktör.

Nu har jag username@username.se - eller i praktiken vadjagvill@username.se plus hur många ytterligare mailkonton som helst, med gott om lagring, plus websidesutrymmet om jag bestämmer mig för att använda det till nåt kul.

Samma här, har två domännamn, bägge hos Ballou. Så värt det.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är... 2
Svar
39
· Visningar
4 186
Senast: cewe
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 698
Senast: Pratsch
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 007
Senast: Calmiche
·
Relationer För min mentala hälsas skull så söker jag objektiva tolkningar kring det nyligen utbrutna WW3 mellan mig och min karl. Konflikten... 19 20 21
Svar
410
· Visningar
41 835

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka