Säkert dum fråga om ultraljud.

B

bestatjejen

Jag ska på mitt första ultraljud idag, spännande värre :p. Är runt v 12-13 och nu undrar jag om man gör nån gynekologisk undersökning då också eller om det bara blir på magen?

Sv: Säkert dum fråga om ultraljud.

Bara ultraljud, ingen gynundersökning.

Jag gjorde ingen gynundersökning alls under hela graviditeten. Det behövs ju liksom inte. Inte ens efteråt gjorde jag någon... men det beror ju på att jag snittades. Om man fött vaginalt så brukar man ju göra en efterkontroll. Och förstås blir det ju vissa "gynundersökningar" vid förlossningen!;)

Dom vill ogärna undersöka där nere då det ökar risk för infektion.
Jag akutsnittades tillslut och man ska eg göra efterkontroll efter det också men det gjorde jag aldrig.

Jaha haha då har jag lärt mig något nytt :D

Tack för informationen..

( pling: nu när jag tänker efter gjorde jag ju själv ett tidigt UL i v.14 )

Jag har kommit därifrån nu! Det var bara ultraljud, och det var supermysigt.
H*n hoppade runt och visade sig från sin bästa sida. Allt var bra och h*n såg välväxt ut.
Det var bara det att vi inte riktigt hade koll på sista mens, så det visade sig att jag var i V 16 redan :p..

Ja det är bara två veckor kvar tills dess:laugh:
Känns både roligt att "hoppa fram" en månad samtidigt som det känns lite läskigt. Det har känts lite ovant för mig med graviditeten så det hade varit skönt att få den månaden att smälta allt. Men jag antar att jag hinner med det oxå.

Liknande trådar

Skola & Jobb Det kan vara så att jag har jobb på gång som allt-i-allo/vaktmästare. Idag var jag där för andra gången och träffade killen som ska...
Svar
10
· Visningar
963
Senast: Cambrie
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 397
Senast: ildiko
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 236
Senast: Red_Chili
·
Kropp & Själ Hej, ny här på forumet hoppas att dessa frågor är ok att ställa. Tänker att det kanske finns någon här att prata lite med om detta...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 990
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar