säkerhetsstigbyglar

B

benjamin

Rider med vanliga säkerhetsstigbyglar med gummisnodd och läderbit. Är de de säkraste? De här sprenger som är ledade med gummi på sidorna, hur säkra är de? Vilka är säkrast? :confused:

De säkraste stigbyglarna jag sett är ett par stigbyglar med helgjuten tåhätta utan en enda glipa någonstans. De är de enda där inte ens jag med min livliga fantasi lyckats komma på något sätt att fastna oavsett vad man har för skor.

Rider med vanliga säkerhetsstigbyglar med gummisnodd och läderbit. Är de de säkraste?

Om du rider med jeans är de farliga, byxorna kan fastna och jeanstyg är segt så de går inte sönder.

De säkraste är nog Sprenger-byglarna som faller ihop i en liten metallhög när man trycker till på dem. ;)

Liknande trådar

Utrustning Är det nån här som testat dessa stigbyglar eller har nått annat bra tips? Jag är ute efter typ freejump men som är säkrare än just...
Svar
7
· Visningar
491
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
714
Senast: fio
·
Utrustning Startar ny tråd igen då andra är över 100 sidor nu. Köpte teddy fodrade från Zaczess till slut, hade beställd från Alequi men fick dom...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 173
Senast: Fiorano
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 121
Senast: dukie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka