Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Freejumps är tyvärr dock (ö)kända för att inte vara speciellt säkra....Freejump funkar för mina knän.
Jag bytte till flex on pga att acavallo inte sviktar.Har Acavallo Arena, men har inte ridit i dom än då vi jobbar från marken tills hon landat Men min stallkompis har likadana och har ett dåligt knä, dom funkar bra för henne.
Jag kan inte hitta några Flexride på Google Skulle du kunna länka?Jag hade flexride, distansstigbyglar som funkade jättebra för mig som ofta fick ont i knäna när jag red länge
Glömde trycka på svara knappen där ovanJag kan inte hitta några Flexride på Google Skulle du kunna länka?
Vad är det för skillnad på hopp och dressyr-stigbyglar?Jag har precis köpt ett par Venice Dressage Plus från Tech Stirrups. Har bara ridit en gång än så länge vilket kanske inte ger ett säkert svar men är väldigt nöjd så här långt. Hade Bow Balance tidigare pga rygg och knä men har letat länge efter något motsvarande som löser ut. (Fick köpa mina från Tyskland eftersom jag bara hittade hoppstigbyglar med svikt i Sverige)
https://www.techstirrups.com/en/prodotti/venice-dressage-plus/
Hehe, hon skulle nog hellre rida barbacka än rida med dessa Japp, hon hoppar.Glömde trycka på svara knappen där ovan
Men såg att det stod att dom rekommenderades till distans och uteritt, så vet ej om man borde hoppa med dom (om det nu är vad din dotter gör )
Jag har ett par stigbyglar från B Vertego. Dom har väldigt bred platta med bra fäste och är otroligt sköna att rida i. Dom har utlösande båge på ena sidan. Tyckte bow balance och likande ledande stigbyglar känns ostadiga och vingliga jämfört med dom jag har idag.
På vilket sätt är de skonsamma för knän?Jag har ett par stigbyglar från B Vertego. Dom har väldigt bred platta med bra fäste och är otroligt sköna att rida i. Dom har utlösande båge på ena sidan. Tyckte bow balance och likande ledande stigbyglar känns ostadiga och vingliga jämfört med dom jag har idag.
Svarar på hur det är för mej nu. Jag kan inte ha sviktande om jag hoppar eller rider lätt mycket. Då behöver jag stigbyglar som inte sviktar och som har en bred platta. Annars får jag jätteont. Rider jag dressyr och sitter mycket så går det utmärkt med svikt.På vilket sätt är de skonsamma för knän?
Från den här tillverkaren på modellen med svikt har de har olika vinkel på plattan (2.5 grader för dressyr och 5 för hoppning). Ser ut att vara mer grepp i den med hopp och tror att även formen är lite olika så att dressyrstigbygeln ser lite mer slimmad ut även om de har samma dimensioner. Lättast är att läsa om dem på tillverkarens sidaVad är det för skillnad på hopp och dressyr-stigbyglar?
Aha. Då förstår jag. Har aldrig tänkt på att det skulle vara olika på det sättet.De har olika vinkel på plattan (2.5 grader för dressyr och 5 för hoppning). Tror att även formen är lite olika så att dressyrstigbygeln ser lite mer slimmad ut även om de har samma dimensioner.