Säkerhetshandtag

Sv: Säkerhetshandtag

Fast alltså.. HUR hög nivå är eg MSV..? Och för allt man vet kan det vara 6åringar med hög nerv så att kan kan behöva det eller väljer att ha det på sadeln funderar jag inte ens över.
Att däremot hålla sig fast/hålla i sig för att kunna sitta, det är bara fult. Fast å andra sidan skulle väl många behöva göra det. Ny trend?

Intressant att "normala" dressyrhästar är så flippade eller flippningsbenägna att även tränare behöver säkerhetshandtag på MSV nivå.

Om det var riktat till mig eftersom jag är den enda som skrivit något ang MSV så skrev jag inte att hon behövde handtag i de klasserna idag. Utan att hon har en häst som var riktigt speciellt som unghäst och när de började tävla på LB nivå (alltså hästens allra första tävlingar) så kunde hon behöva det då hästen kunde riktigt tvärkasta för saker som den blev rädd för (unghästspöken). Hon hade ingen större lust att ramla av inne på banan. Idag tävlar hästen MSV med placeringar och vinster i praktiskt taget varenda klass hon startar, men behöver inte något handtag, har inte haft det på alla år efter att hästen blev mer mogen. Vad har unghästtiden att göra med att man inte kan tävla MSV idag för att man för många år sedan hade en grön unghäst med mycket hjärnspöken?? :confused: Det är väl bra att man kan lösa situationerna på ett bra sätt så hästarna blir trygga. Ser verkligen inte problemet.

Håller med om att det är bättre att hålla i fegissnöre än att man råkar dra i munnen på hästen vid tvära kast:)

Alla är ju barn i början och har man en reaktiv och explosiv unghäst så tycker jag absolut det kan vara bra..

Liknande trådar

Utrustning Vad finns det för säkra färger att använda för att måla häst med? Tanken är att måla en svart häst med vita zebra-linjer, så någon vit...
Svar
6
· Visningar
637
Senast: WildHorse
·
Hemmet Jag dricker mängder av te. Dels för att jag tycker om det och delvis för dethjälper mig att få i mig de 2,5 liter vätska vården...
Svar
9
· Visningar
692
Senast: Blyger
·
Kläder & Bli fin Jag är dels lite trött på förlovningsringen jag har, och ska dessutom förhoppningsvis gifta mig snart, så det börjar bli dags att leta...
Svar
9
· Visningar
538
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 619
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar