Saker vi aldrig lyckats lära oss

Ser man på! En kollega! :D Det var en bra tanke! Jag har gått runt det delvis genom att säga ljudsmitta och omkastning.

(Resten av Buke får ursäkta logopedlingot!)
Du får testa och se om du måste ta bort ditt första inläg ur den här tråden...:D

Smart och tydlig försvenskning av begreppen dock!
 
Matematik. Är helt obildbar. Ironiskt nog har jag förhållandevis lätt för kemi och fysik. Hade det inte varit för min blokering ang matematiken är jag säker på att jag hade blivit ingenjör.
 
Skala kokt potatis.
Få den att sitta kvar på gaffeln under processen, inte ramla i bitar, inte tappa i såsen. Få bort allt skal, men inte hälften av potatisen. Inte kleta ner hela skaftet på kniven, inte kleta ner halva handen. Helst kunna börja äta inom fem minuter från maten serverats.
Olöslig uppgift.
 
Skala kokt potatis.
Få den att sitta kvar på gaffeln under processen, inte ramla i bitar, inte tappa i såsen. Få bort allt skal, men inte hälften av potatisen. Inte kleta ner hela skaftet på kniven, inte kleta ner halva handen. Helst kunna börja äta inom fem minuter från maten serverats.
Olöslig uppgift.
Kokt potatis skalar man inte, den flasar/fansar man. yttre spetsarna på gaffeln i potatise. Kniven tas med en lätt dutt mot skalet för att få ett litet jack, därifrån flasas/fnasas sedan potatisen, skalet ska inte skäras bort.
 
Kokt potatis skalar man inte, den flasar/fansar man. yttre spetsarna på gaffeln i potatise. Kniven tas med en lätt dutt mot skalet för att få ett litet jack, därifrån flasas/fnasas sedan potatisen, skalet ska inte skäras bort.
Skit samma vad du kallar det. Ändå ogenomförbart. :crazy:
 
Min sämsta är nog färger på hinder. Jag kan namn på en massa färger, men så fort jag ska försöka förklara en bana så blir det ”det gul-grön-vit-röda” innan jag lyckas trassla fram rätt.
 
Köra moped. Vill tacka mina föräldrar som såg till att jag aldrig fick någon moped, hade blivit en samhällsfara.

Tänker inte ens försöka att köra elskoter heller.

kan heller inte cykla på cykel med fotbroms, brutit ett revben en gång.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 956
Senast: lundsbo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 089
Senast: Rie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 462
Senast: Pratsch
·
Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 738
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp