Saker som stör mig orimligt mycket 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu fick jag såklart ett mail som meddelade att "Selecta´s Coffee Master" ska komma till oss och "smaksäkra" kaffemaskinerna. Fel fnutt OCH engelskt genitiv i en svensk text :rage::rage::rage:
Och vad är Coffee Master för jäkla titel och varför kan de inte bara fixa gott kaffe :rage::rage::rage:
:arghh: :arghh: :arghh:

Idag gick jag förbi en hälsokostbutik. Jag var inte in i den, men såg att personalen i kassan stod och tuggade tuggummi samtidigt som hon pratade med en kund. Alltså, verkligen tuggade sådär övertydligt.
Det var flera timmar sedan och jag är fortfarande irriterad på det. Så GÖR man bara inte i en sådan arbetssituation (åtminstone inte i min värld :p ).
En på mitt förra apotek tuggade också frenetiskt :banghead:, tänk om hon följt med till mitt närapotek nu :nailbiting:

Taggningstrender på sociala medier. @M är skyldig dig en cheeseburgare/godis/whatever.
Ännu värre är trenden att lägga ut bilder på kraftigt överviktiga eller fula personer med uppmaningar om att tagga vänner som förmodats dejta denne. Sååå himla kul att skratta åt andra människors utseende. :meh:
Tack och lov har jag inga sådana trevliga typer i min bekantskapskrets

Taggningstrender på sociala medier. @M är skyldig dig en cheeseburgare/godis/whatever.
Ännu värre är trenden att lägga ut bilder på kraftigt överviktiga eller fula personer med uppmaningar om att tagga vänner som förmodats dejta denne. Sååå himla kul att skratta åt andra människors utseende. :meh:

Håller med :wtf:

Haha åh, jag använder aldrig korrekta orden för just accent eller apostrof och kallar det på svenska för plupp eller fjutt. Och så kom jag på mig själv med att säga "the fjutt" i en konversation på engelska :o :nailbiting:. När jag berättade det för Hosey sa han att jag gör det så ofta på engelska att han till slut börjat tro att det faktiskt var ett riktigt ord. The fjutt :rofl:.

Jag kallar det för fjong :o :D

Jag stör mig rubbat mycket på när folk använder fel plupp när de skriver på engelska. Typ om nån skriver "don´t worry ;)" till nån på Facebook så kryper det i fingrarna mig. Eller ännu värre "don`t worry".

Helt onödig sak att störa sig på men jag kan inte sluuuuuta.

Det här är jättepinsamt men jag har verkligen aldrig lärt mig när man ska använda vad eller hur man få in dessa tecken när man skriver på datorn. Brukar sluta med att jag tar första bästa som jag lyckas göra eller så struntar jag i det... Erkännande är första steg till förbättring? :o

Jag stör mig på Schenker. Har väntat på ett paket hur länge som helst nu, det har varit framme i stan sen fredags men de har inte kört ut det än. Idag ringde ett okänt nummer men la på innan det ens gått fram en signal, när jag kollade var det just Schenker - men jag har lämnat morsans nummer då paketet ska köras hem till henne, så jag fattar inte vad fan det är om?!
Således stör jag mig därtill på att jag imorrn snällt får sätta mig i deras jävla telefonkö :arghh:

När jag pluggade på universitetet brukade jag passa på att läsa kurslitteraturen när jag pendlade mellan SU, stall, jobb och bostaden så den gången när jag delade säte med en tjej som satt och smaskade högt med sitt jävla tuggummi samtidigt som hon blippade med sin fån som lät vid varje tangenttryckning, bad jag henne snällt att stänga munnen när hon tuggade eftersom hon störde mig. :cautious:

När hon vägrade och fortsatte smaska lika högt svor jag långa ramsor inom mig själv när hon klev av vid samma hållplats och nekade mig nöjet att dra till henne i huvudet "av misstag" med ryggsäcken när jag skulle kliva av. :devil::devil::devil:

"Hoppsan!" hade suttit väldigt fint. :sneaky: :angel:

Jag stör mig på att någon (Hyresvärden? Kommunen? Neonklädda nissar är det i vart fall) har bestämt sig för att köra med en enorm, vrålande maskin precis utanför min lägenhet. Oväsendet började vid 7 och just idag är jag ledig, trodde att jag skulle få sovmorgon. Vad den gör för nytta vet jag inte, det kan ha med asfalt att göra men det skiter jag i, åbäket väsnas så rutorna skallrar .

:arghh::arghh::arghh:

Vissa människors namn/konton på instagram. Som exempelvis: "officialnamn" eller "namnsprivata".
Varför? :confused:
Och nu pratar vi inte kändisar eller annars offentliga personer, där jag kan förstå att det kan finnas behov av fler konton, där ett är privat och ett är ett officiellt, utan det här är helt vanliga människor.
Speciellt bland yngre tonåringar verkar
det här vara ett fenomen.

Det riktigt fånigar är då också att sällan är det "privata" kontot privat inställt, vilket gör att det känns lite överflödigt om alla ändå kan se allt där.

Kanske det bara är jag som blivit gammal och "fattar inte" :p

Jag stör mig orimligt mycket på folk som inte använder smileys för att understryka att de skriver en status de finner roande, utan istället skriver "skratt" eller "s" för att visa att de är lite finurliga eller fnissiga. Vad är det för fel på en :D, en :rofl: eller en :p ?!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka