Saker som stör mig orimligt mycket 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vanlig kokt potatis har vi aldrig någonsin haft. Tråkigare mat är väl svårt att hitta.
Vanlig kokt potatis!!??
Det är ju hur spännande som helst.

Man väljer potatis för smaken. Ungefär som man väljer Granny Smith eller Ingrid Marie. De smakar ju olika! Gillar just nu en sort som grannen odlar som heter Princess. Går att äta ren med lite smör eller örtsalt. Sava är också urgod. Jag kan äta den rakt av. Som förrätt.

Affärerna börjar bli allt bättre på att redovisa sort och det går att hitta olika "delikatesspåsar".

Vanlig kokt potatis!!??

Man väljer potatis för smaken. Ungefär som man väljer Granny Smith eller Ingrid Marie. De smakar ju olika! Gillar just nu en sort som grannen odlar som heter Princess. Går att äta ren med lite smör eller örtsalt. Sava är också urgod. Jag kan äta den rakt av. Som förrätt.

Affärerna börjar bli allt bättre på att redovisa sort och det går att hitta olika "delikatesspåsar".

Det är väl just det att vanlig :p kokt potatis kan man äta när som helst. Sedan är jag väl lite skadad, som vegetarian har allt för många måltider bestått av enbart potatis :meh: Då är det inte roligt med kokt potatis alls längre och jag äter det väldigt sällan.

Vanlig kokt potatis!!??

Eller hur!
Jag har hästarna granne med en potatodlare. De har massa roliga sorter och det skiljer massor i smak.

Den annonserade är den som står i tidtabellen, på biljetterna, skyltar osv. Den verkliga är den då vi fortfarande ligger i tid. Det ger oss bättre marginaler och vi behöver inte stå onödigt länge på stationerna när vi nu har samma ankomst och avgångstid.
Men det blir svårare att veta om vi faktiskt är i tid och lite rörigare med anslutningarna.
Svårt för resnärer att veta att vi fortfarande är i tid om vi avgår 09 fast tidtabellen säger 03.

Förstår inte varför det gnälls på julmat, jag äter bara det jag tycker är gott och lagar inte mat jag inte vill äta. Vad man har på sitt julbord är ju upp till en själv, likaså om jag äter julbord ute, jag tar det jag vill ha och går hellre flera gånger än lastar en tallrik full med allt möjligt. När jag är mätt slutar jag äta, julbord funkar som vilken buffé som helst, det är ingen som tvingar dig att äta av allt.
Syftar du på tråden så tycker jag inte direkt att det gnällts. Jag tycker om julmat själv också och det jag inte gillar äter jag inte, men jag förstår inte hypen iom att det är just husmanskost.

För övrigt stör jag mig som fan på när man startar en tråd och är hur jävla tydlig som helst och en massa folk lik förbannat missuppfattar och förlöjligar en istället för att försöka fatta vad det är man sitter och säger. Än mer stör jag mig på att jag inte lyckats släppa tråden ifråga utan att den fortfarande är sjukt frustrerande :arghh:

Jag stör mig orimligt mycket på min ena taklampa. Den har 10 armar med lika många lampor. Nu har en av dem lagt av och jag har provat med 3 olika lampor men ingen fungerar. Så nu har jag en 10-armad lampa där bara 9 lampor lyser. Det stör mig varje gång jag tittar på den och även när jag inte tittar på den. :banghead:
Det stör mig även att jag måste ha fönstret öppet dygnet runt för att bananflugefällorna luktar ättika. :mad: Vet inte om det är orimligt att störa sig på det.

Jag blir vansinnig på att både Expressen och Aftonbladet har auto-uppspelning på många artiklar. Jag har adblock och ghostery så jag slipper de flesta annonserna - jo jag vet att det är ett måste för att få en gratistidning, men just det att det börjar spelas upp automatiskt gör mig galen. Särskilt som de har mycket högt ljud och kollar jag på tv/film i bakgrunden så hoppar både jag och Nikita högt när allt överröstas om Telia abonnemang eller liknande. Innan man hinner scrolla upp och klicka stop hinner jag bli riktigt sur. :rage:

Stör mig på fler saker idag:
  1. Min hund luktade jävligt illa om huvudet när jag hämtade honom. Misstänker att han har blivit kissad på!:wtf:
  2. Jag står mellan arbetsgivare 1 och arbetsgivare 2 och det har uppstått nån form av "ägaderätts-tvist" om mig.. Och jag vill helst bara byta namn och flytta till Namibia.
  3. Störde mig som FAAAAN på högstadie-eleverna som betedde sig rätt så oförskämt på mellanstadie-elevernas luciatåg idag. :mad:

Det blir lite som ett socialt experiment typ "Hur långt innan avgång kan vi få hit folk och hur länge efter avgångstid väntar de innan de ger upp?" :D

Påminner utsökt om Tre män i en Båt:

Vi kom till Waterloo klockan elva och frågade varifrån tåget klockan 11.05 avgick. Naturligtvis var det ingen som visste; ingen vet någonsin varifrån ett tåg avgår på Waterloo, eller vart tågen går då de går, eller någonting annat om någonting alls. Bäraren, som tagit hand om våra saker, trodde att tåget skulle gå från plattform två, under det att en annan bärare, med vilken vår diskuterade saken, hade hört ryktas att det skulle gå från plattform ett. Stationschefen däremot, var övertygad om att det skulle avgå från lokaltågsplattformen.

För att reda ut frågan gick vi en trappa upp och frågade trafikchefen och han berättade att han just träffat någon, som sade sig ha sett det vid plattform tre. Vi gick till plattform tre, men de ansvariga där sade, att de trodde att tåget där var Southamptonexpressen, eller annars lokaltåget till Windsor. Men de var helt säkra på att det inte var tåget till Kingston, även om de inte kunde svara på hur det kom sig, att de var så säkra på den saken.

Så sade vår bärare att det måste finnas vid den övre plattformen; han sade sig känna till det tåget. Så vi gick till den övre plattformen och talade med lokföraren och frågade honom om han skulle köra till Kingston. Han sade, att han naturligtvis inte kunde vara helt säker på saken, men det trodde han nog att han skulle göra. I vilket fall, om hans tåg inte var det klockan 11.05 till Kingston, så sade han att han var tämligen säker på att det var Virginia Water-tåget klockan 09.32, eller 10.00-expressen till the Isle of Wight, eller något åt det hållet och att vi alla skulle få reda på vilket, när vi väl kom fram. Vi tryckte en half-crown i hans hand och bad honom vara 11.05-tåget till Kingston.

”Ingen kommer någonsin att få reda på, på denna linje”, sade vi, ”vilket tåg ni kör, eller vart ni kommer att köra. Ni känner till vägen, kör iväg tyst och stilla, men kör oss till Kingston.

”Nja, jag vet inte, mina herrar”, svarade den ädle mannen, ”men jag antar att någons tåg ändå måste köra till Kingston; så jag slår till. Ge mig halv-crownen.”

Så gick det till, då vi färdades till Kingston med the London and South-Western Railway.

Vi fick i efterhand reda på, att det tåg vi färdats med i själva verket var posttåget till Exeter, och att de hade lagt ner flera timmars arbete på Waterloo i eftersökandet av det, och att ingen visste vart det tagit vägen.

Jag stör mig rubbat mycket på när folk använder fel plupp när de skriver på engelska. Typ om nån skriver "don´t worry ;)" till nån på Facebook så kryper det i fingrarna mig. Eller ännu värre "don`t worry".

Helt onödig sak att störa sig på men jag kan inte sluuuuuta.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka