Saker som stör mig orimligt mycket 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig rubbat mycket på när folk använder fel plupp när de skriver på engelska. Typ om nån skriver "don´t worry ;)" till nån på Facebook så kryper det i fingrarna mig. Eller ännu värre "don`t worry".

Helt onödig sak att störa sig på men jag kan inte sluuuuuta.
Det kanske hänger ihop med att en del tror att apostrof och accent är samma sak.

Från ett forum någonstans på nätet: Men då borde det rimligtvis bli Buke' eller? (Får inte apostrofen på rätt ställe)

Det kanske hänger ihop med att en del tror att apostrof och accent är samma sak.
Ja så måste det vara!

Haha åh, jag använder aldrig korrekta orden för just accent eller apostrof och kallar det på svenska för plupp eller fjutt. Och så kom jag på mig själv med att säga "the fjutt" i en konversation på engelska :o :nailbiting:. När jag berättade det för Hosey sa han att jag gör det så ofta på engelska att han till slut börjat tro att det faktiskt var ett riktigt ord. The fjutt :rofl:.

Men åååååååååhhhhhh, varför i all världen är det OLIKA jävla ljus till ljusstakar? Femarmade och sjuarmade har olika lampor tydligen. Inte fan vet jag hur många armar eller vad det heter min ljusstake har, det enda jag vet är att den inte lyser. Såklart köpte jag fel också. Så nu blir det inga mer ljus i detta hus.

Idag gick jag förbi en hälsokostbutik. Jag var inte in i den, men såg att personalen i kassan stod och tuggade tuggummi samtidigt som hon pratade med en kund. Alltså, verkligen tuggade sådär övertydligt.
Det var flera timmar sedan och jag är fortfarande irriterad på det. Så GÖR man bara inte i en sådan arbetssituation (åtminstone inte i min värld :p ).

Men åååååååååhhhhhh, varför i all världen är det OLIKA jävla ljus till ljusstakar? Femarmade och sjuarmade har olika lampor tydligen. Inte fan vet jag hur många armar eller vad det heter min ljusstake har, det enda jag vet är att den inte lyser. Såklart köpte jag fel också. Så nu blir det inga mer ljus i detta hus.
Är du jag? Köpte också fel. Ett snabbt beslut i affären och så kom jag hem och tittade snopet på mina stakar. Va f... Bestämde att jag ska delegera ärendet till nån annan. Eller skjuta på problemet till nästa år. Eller vägra adventsljus. Eller nåt. :D

Jag stör mig just nu på kära Postnord-utköraren som igår valde att inte lämna in mitt för postfacket för stora paket till ombud, utan helt enkelt lämnade det balanserande på tidningshållaren utanför ytterdörren (lägenhetshus). Nu har jag bra grannar som inte stjäl prylar, men jag stör mig ändå.

Idag gick jag förbi en hälsokostbutik. Jag var inte in i den, men såg att personalen i kassan stod och tuggade tuggummi samtidigt som hon pratade med en kund. Alltså, verkligen tuggade sådär övertydligt.
Det var flera timmar sedan och jag är fortfarande irriterad på det. Så GÖR man bara inte i en sådan arbetssituation (åtminstone inte i min värld :p ).

Håller med.
Och måste med jämna mellanrum bita mig hårt i tungan när vård- och omvårdnadspersonal och personliga assistenter tuggar och smaskar med halvöppen mun i vårdsituationer.

Jag stör mig just nu på kära Postnord-utköraren som igår valde att inte lämna in mitt för postfacket för stora paket till ombud, utan helt enkelt lämnade det balanserande på tidningshållaren utanför ytterdörren (lägenhetshus). Nu har jag bra grannar som inte stjäl prylar, men jag stör mig ändå.
Själv blir jag lycklig när brevbäraren gör så :love: Men det beror ju på hur man bor. Vi har tre lägenheter i vårt hus, en på nedervåningen och min och en till en trappa upp. Det är ju inte direkt något spring i huset.

nu blir det ot men vad tyckte du om dom? Jag har kommit lite mer än halvvägs med 9 timmar lyssnat och får lov att säga att det har gått rätt fort och det verkar spännande :up:

Tyckte att första boken var mest spännande, sen blir de lite "långa" eller vad man ska säga. Tempot är lite ojämnt med långdragna utläggningar och sen blir det skitspännande helt plötsligt. Och ibland missar de att göra färdigt ett avsnitt liksom. Men jag läste ju alla tre böckerna, så de är inte dåliga :p

Jag stör mig rubbat mycket på när folk använder fel plupp när de skriver på engelska. Typ om nån skriver "don´t worry ;)" till nån på Facebook så kryper det i fingrarna mig. Eller ännu värre "don`t worry".

Skyldig! Dock så har jag en oerhört bra ursäkt i det att tangenten för apostrof - och likaså asterisk, circumflex, piltangenterna och annat smått och gått - är trasig på min dator.

Oftast löser jag det genom att helt enkelt googla ett ord som har apostrof i sig (om någon någonsin tittar på min sökhistorik så måste de tro att jag har oerhört svårt att komma ihåg hur "doesn't" skrivs eftersom jag googlar det så ofta) och köra copy+paste, men ibland är jag för lat och då får det bli t.ex. doesn´t istället... :angel:

Jag lovar att jag ska köpa en ny laptop snart! Den har bara varit trasig i 3 år...

Taggningstrender på sociala medier. @M är skyldig dig en cheeseburgare/godis/whatever.
Ännu värre är trenden att lägga ut bilder på kraftigt överviktiga eller fula personer med uppmaningar om att tagga vänner som förmodats dejta denne. Sååå himla kul att skratta åt andra människors utseende. :meh:

Nu fick jag såklart ett mail som meddelade att "Selecta´s Coffee Master" ska komma till oss och "smaksäkra" kaffemaskinerna. Fel fnutt OCH engelskt genitiv i en svensk text :rage::rage::rage:
Och vad är Coffee Master för jäkla titel och varför kan de inte bara fixa gott kaffe :rage::rage::rage:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka